Fixadindator.se

Välkommen till fixadindator.se, ett forum för både nybörjare och experter, här kan du fråga om hjälp och hjälpa andra att lösa datorrelaterade problem.

Genom att registrera dig som medlem (helt gratis) slipper du en del reklam och kan delta i diskusionerna. Åter igen, välkommen!

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2016-05-24, 15:03
PowerV PowerV är inte uppkopplad
Nybörjare
Poäng: 88, Level: 1 Poäng: 88, Level: 1 Poäng: 88, Level: 1
Aktivitet på forumet: 0% Aktivitet på forumet: 0% Aktivitet på forumet: 0%

Reg.datum: May 2016
Rykte: 10
PowerV har hjälpt användare här
För varmt grafikkort, hur montera fläktar?
Case: Corsair Graphite 600T

Kylning. Corsair H100 vattenkylning

Processor: AMD FX 9590

Grafikkort. AMD R9 280X

Fläktarna till kylningen får inte plats i lådan utan sitter på ovansidan av lådan, båda blåser uppåt alltså inte igenom kylpaketet som sitter i taket inuti lådan. Jag har inga problem med kylningen till processorn. Mitt bekymmer är att grafikkortet snabbt går upp till mellan 65-70 grader när jag spelar exempelvis The Division eller Black Ops 3. Jag har köpt 4 extra fläktar som sitter på sidochassit till datorlådan. Nu har jag monterat det så att två av fläktarna, horisontellt räknat blåser in luft och de andra två drar ur värme i från lådan. Tyvärr blir det ingen större skillnad mot innan jag monterade de 4 extra fläktarna vilket gör att jag misstänker att jag monterat dem fel. Är det någon som vet hur jag skall montera dem för bästa kylning? Jag har ett program till grafikkortet som heter GPU Tweak. Där är det alltid defaultinställt att den ena fläkte går på 50 % och den andra bara på 10 %. Skall det vara så?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.

Datorsupport på plats i Stockholm!