Fixadindator.se

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-08-03, 12:59
kamj kamj är inte uppkopplad
Nybörjare
Poäng: 141, Level: 2 Poäng: 141, Level: 2 Poäng: 141, Level: 2
Aktivitet på forumet: 25% Aktivitet på forumet: 25% Aktivitet på forumet: 25%

Reg.datum: Aug 2009
Rykte: 10
kamj har hjälpt användare här
Kan inte klassificiera datorn
Hej.
När jag försöker att utvärdera prestandan på datorn så säger Windows att det inte går att utvärdera disken korrekt. Kör Windows 7 32 bitars.
Några förslag?

Bild på problem: http://simplest-image-hosting.net/jp...-prestandainfo
Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 22:54
PC Doktor i Stockholm PC Doktor i Stockholm är inte uppkopplad
Global moderator
Poäng: 9 266, Level: 66 Poäng: 9 266, Level: 66 Poäng: 9 266, Level: 66
Aktivitet på forumet: 100% Aktivitet på forumet: 100% Aktivitet på forumet: 100%

Reg.datum: Oct 2009
Rykte: 20
PC Doktor i Stockholm har redan hjälpt många
Saknar du möjligen nån driver.. Kör Windows uppdatering så borde det ordna sig. Kolla även alternativa uppdateringar och inte endast Viktiga.
Om du går till Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Prestandainformation och -verktyg\Avancerade verktyg (du kan kopiera och klistra in det i adressfältet) och där kan du välja att ta bort tidigare prestanda klassificeringar och pröva igen. Lycka till.
Gammal 2011-08-07, 10:48
Nybörjare

Tack för ditt svar. Jag har gått igenom mina drivrutiner och dom är dom senaste jag kan hitta.
Försökte att göra en klassificering på nytt men jag fick samma felmeddelande på nytt.

Testade en CHKDSK men markören stod bara och blinkade och vid en omstart så stod bara hdd och tuggade. Slängde in Windows räddningsdisk men den ville inte starta även om jag ändrade startordningen i Bios.
Jaha....då provar jag väl med installationsskivan då. Körde allt som fanns på den för att försöka rädda min gamla installation men detta gick inte.
Nu var jag ganska uppgiven så jag fick installera på nytt. Detta har gått bra och jag har nu en fungerande dator igen. Genom att inte formatera så fick jag en Windows.old så jag har alla mina filer och dokument kvar.

Vad som blivit fel vet jag inte. Nåt virus eller Malware kanske eller hdd som fått en knäpp.
Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 18:24
PC Doktor i Stockholm PC Doktor i Stockholm är inte uppkopplad
Global moderator
Poäng: 9 266, Level: 66 Poäng: 9 266, Level: 66 Poäng: 9 266, Level: 66
Aktivitet på forumet: 100% Aktivitet på forumet: 100% Aktivitet på forumet: 100%

Reg.datum: Oct 2009
Rykte: 20
PC Doktor i Stockholm har redan hjälpt många
Det skulle vara ett konstigt virus som bara gör att användaren inte kan utvärdera prestandan på datorn, men å andra sidan har jag sätt konstigare saker =D Konstigt också att du inte kunde slutföra chkdsk, partitionen eller filsystemet måste ha varit skadade på något sätt.

Bra att du löste det och Tack för att du hörde av dig igen och skrev hur du löste det så att andra besökare med liknande problem kan använda din trick =)
Gammal 2011-08-07, 18:57
Nybörjare

Givetvis så får jag skriva hur det har gått efter dina tips så andra kan ha nytta av det.
Har igår gjort en ny ChkDsk och den hittade 44 fel. På vad vet jag inte för jag hann inte läsa och jag vet inte hur man tar skärmdumpar när ChkDsk jobbar efter omstart. Allt har blivit snabbare och bättre efter ChkDsk reparerat så det du skrev att partitionen eller filsystemet var skadat stämmer nog.
Tack för snabba svar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.

Datorsupport på plats i Stockholm!