|

2010-04-06, 18:45
|
|
Aktiv medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2010
Rykte: 10
|
|
|
routern stannar ibland
hej jag har en router som inte vill som jag vill riktigt ibland helt plötsligt kan internet o allt bara sluta fungera men de står att allt är som det ska o alla lampor lyser men internet fungerar inte vad är problemet?? routern är helt ny liksom datorn..
|
|

2010-04-06, 21:44
|
|
Global moderator
|
|
Reg.datum: Oct 2009
Rykte: 20
|
|
|
Varför känner jag deja vu här? hehe =D Det där kan bero på många saker. Du kanske använder en brandvägg som förhindrar dina internetanslutningar, datorn kanske tappar signalen om du använder laptop, fel hos internet leverantören kan det också vara men det är minst sannolikt och till sist så kan det vara så att din internetleverantör stänger tillfälligt av din internetuppkoppling för att förhindra nerladdning av illegala filer från nätet så som filmer och musik. Kör du "Norton internet security" så är det bara att avinstallera den.
|
|

2010-04-07, 20:57
|
|
Aktiv medlem
|
|
|
|
|
ja de är deja vu haha men sist hade jag fler problem så strunta i detta så länge men de börjar störa mig nu.. jag har norton de som du sa men de har jag betalat dyra pengar för vill inte direkt avinstallera de tycker de är bra också mot virus ju.. kan inte vara de som stoppar pga nedladdningar eller nått i den stilen för detta med att internet stannar kom först efter att jag installerat routern som jag har på en trådlös dator och en stationär på sladd.. och den med sladd fungerar som den ska bara den trådlösa laptopen som krånglar ibland.. de hjälper oftast med att dra ut sladden till routern och stoppa i den igen så fungerar de.. men de ska man ju inte behöva tycker jag.. signalen kan inte hoppa eller tycker man efter som den visar fulltäckning.. ska också till lägga att de kan stå ibland (oftast när man startar datorn) att internet uppkoppling saknas.. men lampan lyser på routern..
|
|

2010-04-07, 22:39
|
|
Global moderator
|
|
|
|
|
Vilken router handlar det om, modeller? För att koppla upp i trådlös internet använder du själva modemet på datorn eller USB-kort?
|
|

2010-04-08, 19:36
|
|
Aktiv medlem
|
|
|
|
|
de är en D-link DIR - 615.. sen de andra förstod jag inte riktigt vad du menade men asså de är de inbyggda nätverkskortet i laptopen ju om de va de du menade?
|
|

2010-04-09, 15:41
|
|
Global moderator
|
|
|
|
|
|
|

2010-04-10, 15:06
|
|
Aktiv medlem
|
|
|
|
på den där siffer adressen du skrev där vill dom ha login vilket login är det dom vill ha?
|
|

2010-04-10, 21:00
|
|
Global moderator
|
|
|
|
Det är din router och du borde veta vilken lösenord det är =D Nej men annars brukar det stå skrivet på routerns undersida, lösenordet dvs. och användarnamnet är vanligen "admin". men det här känns inte bra att du ska röra någonting där inne, mitt fel, trodde du hade mer koll.
Ta en titt på det här, och hoppas att du verkligen läser igenom och testar någonting av det som står där http://www.fixadindator.se/f25/oiden...-natvetk-1657/
Du har fortfarande inte avinstallerat Norton, om saker inte förbättras så kan du väl avinstallera den starta om datorn och se om det ändrar någonting och sedan kan du installera om den om du skulle vilja det. Skadar inte att testa lite sånt.
Ursäkta om det känns som att mina svar i det här fallet inte är så noga men just felsökning av nätverk är lite som en konst och ganska så individuellt för varje dator vilket gör det hela processen riktigt svårt om man inte sitter fysiskt där. Samma komponenter och inställningar kan reagera helt olika bland olika komponenter osv.
|
|

2010-04-13, 18:35
|
|
Aktiv medlem
|
|
|
|
Ursprungligen postat av PC Doktor i Stockholm
|
Det är din router och du borde veta vilken lösenord det är =D Nej men annars brukar det stå skrivet på routerns undersida, lösenordet dvs. och användarnamnet är vanligen "admin". men det här känns inte bra att du ska röra någonting där inne, mitt fel, trodde du hade mer koll.
Ta en titt på det här, och hoppas att du verkligen läser igenom och testar någonting av det som står där http://www.fixadindator.se/f25/oiden...-natvetk-1657/
Du har fortfarande inte avinstallerat Norton, om saker inte förbättras så kan du väl avinstallera den starta om datorn och se om det ändrar någonting och sedan kan du installera om den om du skulle vilja det. Skadar inte att testa lite sånt.
Ursäkta om det känns som att mina svar i det här fallet inte är så noga men just felsökning av nätverk är lite som en konst och ganska så individuellt för varje dator vilket gör det hela processen riktigt svårt om man inte sitter fysiskt där. Samma komponenter och inställningar kan reagera helt olika bland olika komponenter osv.
|
ja jag förstår inte lätt för dig att lösa mina problem genom internet.. men är tacksam för din tid ska nu ta en titt på länken 
|
|

2010-05-25, 17:57
|
|
Aktiv medlem
|
|
|
|
Ursprungligen postat av PC Doktor i Stockholm
|
|
hej igen har fortfarande problem med min router DIR 615 och har läst på olika komentarer om den routern och alla säger som jag den är värdelös och stannar hela tiden. men många löser problemet med att uppdatera till firmware 4.11.. har du någon komentar på routern går problemen att lösa eller de bara lurar alla kunder på den routern?
|
|
| Ämnesverktyg |
Sök i det här ämnet |
|
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:06.
|
| |