Har ej provat ta bort grafikkortet.
Provade däremot att installera om rubbet fast med en annan installationsskiva (kompisens vista).
Samma sympton denna gång som förra gången utom på en front, nämligen den hade redan service pack 3. Mycket riktigt när jag installerar om moderkortet och grafikkortet så påpekar bara grafikkortet att det finns en version som redan finns och inte behöver installeras så datorn hoppar över detta. När jag sedan startar om datorn så bootar jag om till hdd-0 och då rullar vistaloggan igång och sen blir det svart i rutan igen.
Denna gång är mina teorier annorlunda...
Första gången jag köpte hårddisken (det var förövrigt på JME datas utförsäljning i vintras) som var begagnad och den hade redan ett operativsystem instellerat

.
Jag fick som sagt ett virus förra gången och den kapade datorn HELT! Då fick jag viruset med JMEs xp. Kan det vara att hårddisken fått sig ett sådant virus så att det inte går att formatera om hårddisken helt och att den vägrar att starta windows?
Kan detta betyda att hårddisken är kass och det är bara å slänga den?
Kan visa vad bakgrundsskärmen visade mig precis när ja fick viruset men före nyformateringen.