application failed to initialize 0x0000005

Besvara


Den här frågan är till för att förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :confused: :p :rolleyes:

BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är

Trådhistorik
   

Expandera Trådhistorik: application failed to initialize 0x0000005

av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-19, 16:07

Kunde du göra "System Restore"? Eller har du Windows skiva så kan du göra "Windows repair".
http://www.fixadindator.se/f24/system-r ... ws-7-1538/

av liberty » 2010-mar-18, 15:52

Tack för svaret.

Som jag sade finns det många på nätet som har samma felmeddelande från Windows - 0x0000005 betyder ingen access om jag förstår saken rätt.

Just den länk som du hänvisar till anger som lösning en uppdatering av ett program från symantec som inte är aktuellt i mitt fall.

Jag har kört med SP3 under en längre tid utan något problem.

Alla råd och all hjälp är mycket välkomna. Jag tror f n på fel i Windowsregistret men säker kan man inte vara. Vill givetvis undvika ominstallation av XP.

av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-18, 15:33

Att den har funnits länge för XP bevisar inte att det fungerar med service pack 3. Senaste månaderna har jag haft flera kunder som har fått olika fel i datorn efter att ha installerat XP SP3.

Vet du att det finns ute version 7 av Retrospect? Du borde testa den som sagt, besök utgivarens hemsida och ladda ner senaste versionen.

Här finns det en möjlig lösning på ditt problem http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/docid/2008090310121448 och även om det inte gäller samma program så är det samma felkod och säkert värt för dig att ta en titt på.

av liberty » 2010-mar-18, 15:09

Felmedelandet är från Windows och vanligt förekommande för många olika program. Jag har inte funnit någon konkret lösning på nätet.

Retrospect 6.0 ha funnits i flera år för XP utan problem angivna. Säljs också med t ex separata hårddiskar.

Jag måste göra någonting åt detta efter att ha försökte med en del rensningar och inställningar utan resultat. Kanske System
Restore är ett säkert första steg?

av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-18, 14:51

Lite svårt att säga eftersom jag inte använder det programmet men du borde kunna få rätt hjälp om du kontaktar programutgivaren, de vet säkert vad deras egna felkoder betyder.
http://www.retrospect.com/supportupdates/technical/

Du kan pröva "System restore" men innan du gör det så se till att du avinstallerar programmet och sen följer du den här guiden http://www.fixadindator.se/f24/system-r ... ws-7-1538/

Du kanske vill också pröva att köra programmet i en "Compatibility mode" men innan du testar det så kan du besöka utgivarens hemsida och kolla om det finns några uppdateringar för programmet eller så kan du ladda ner en "pröva på" version och testa med den.

application failed to initialize 0x0000005

av liberty » 2010-mar-18, 13:06

Min XP SP3 har fungerat bra tills igår.

Då fick jag nämnda fel då jag skulle starta mitt backupprogram (Retrospect) som senast kördes under samma natt,

Ominstallation har inte hjälpt - felet kvarstår. Jag har försökt med ett antal olika åtgärder men ingenting har hjälpt.
Har även sökt på nätet utan att hitta några konkreta råd - felet tycks vara vanligt förekommande med olika program.

Vad skall jag göra?

Tacksam för all hjälp? Brukar man kunna få svar här? Vart skall jag vända mig? - Måste jag reformatera? - Kan jag försöka med System Restore eller kan detta bli värre?

Upp