Ljudproblem Fujitsu Amilo

Besvara


Den här frågan är till för att förebygga automatiska registreringar.
Smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :confused: :p :rolleyes:

BBCode är
[img] är
[flash] är AV
[url] är
Smilies är

Trådhistorik
   

Expandera Trådhistorik: Ljudproblem Fujitsu Amilo

av trygve » 2009-jul-30, 09:07

Tack för tipset. Jag har provat det också, installerat Windows med original-CD:n som följde med datorn, och sen gått direkt till Fujitus hemsida och laddat ner drivrutinerna. Då blir det inget ljud alls. När jag därefter gör samma procedur som jag beskrivit ovan (avinstallera/installera) så fungerar det på precis samma sätt (tills jag startat om datorn två gånger). Jag har möjlighet att lämna tillbaks datorn, och kommer nog att göra det, men det vore roligt att veta varför det fungerar som det gör.

av doom27 » 2009-jul-26, 12:12

Du behöver inte välja Drivrutiner. Efter skrev Serial-/Identnumber du har program som automatiskt kontrollera och installera nödvändig programvara.
http://se.ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Jodå..

av trygve » 2009-jul-25, 19:46

..jag har testat dom också. Då blir det lite sämre, då funkar det bara till kag bootar om första gången. Men tack ändå för tipset!

Drivrutiner från Realtek?

av Jimbo84 » 2009-jul-25, 12:29

Har du testat med de generella drivrutiner du kan få ner från Realtek? http://www.realtek.com/downloads/. Man kanske inte får allt extra som är med i Fujitsu-Siemens drivrutinerna, men det kan ju inte direkt bli sämre än vad det är nu. Lycka till och hoppas att det fungerar.

Ljudproblem Fujitsu Amilo

av trygve » 2009-jul-25, 11:21

[font=&quot]Hej,[/font]
[font=&quot]Jag har köpt en begagnad Fujitsu AMILO M4438BG (från 2005?), med en Windows XP-CD (sp2), men utan installerat operativsystem. Drivrutin-Cd:n som följde med var alldeles för gammal. Jag gjorde därför en slipstreamad Windows CD med sp3 samt drivrutiner från Driverpacks. Jag har även laddat ner och installerat drivrutinen för ”Realtek High definition audio" från Fujitsu's supportsida.[/font]
[font=&quot] Efter installationen har jag följande problem med ljudet:[/font]
[font=&quot]Jag kan få ljudet att fungera tillfälligt efter att ha gjort följande:
1. Avinstallera "Realtek High definition audio" i Ljud-, video- och spelenheter.
2. Installera (exakt samma) drivrutiner igen.
(Att bara uppdatera drivrutinen går inte. Att inaktivera och aktivera hjälper inte).

Därefter fungerar ljudet tills jag har bootat om två gånger och så länge som jag inte rör Window's "Main" volymkontroll, (Reglera ljudet med "Wave"-kontrollen går bra.) Sedan får jag göra om samma procedur igen.

Det är ett utropstecken kvar i enhetshanteraren, det är för "Andra enheter/Modemenhet för High Definition Audio-buss".Den drivrutinen har jag inte lyckats hitta, och jag använder inte något (telefon)modem. men eftersom den verkar ha med ljudet att göra så kan det kanske påverka problemet?

Att ljudet fungerar till jag bootat om två gånger tyder kanske på att det är någon konflikt någonstans, men jag vet inte hur jag skall gå vidare.

Har kämpat mycket med detta och är tacksam för all hjälp!

[/font]

Upp