Grafikkort och nätverk strular

Allt om grafikkort.
Tommy1959
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-dec-03, 16:05

Grafikkort och nätverk strular

Inlägg av Tommy1959 » 2009-dec-03, 16:23

Har ett mycket konstigt problem med datorn. Funktioner föll bort en efter en. Först försvann nätverksfunktionen som var integrerad på moderkortet. Köpte ett nytt billigt nätverkskort som funkar i stället. Sedan försvann grafikkortets funktion och därför använde jag i stället moderkortets VGA-uttag, som fungerar.
Då bytte jag grafikkort för att barnens spel ska fungera, men skärmen blev svart och dessutom dör VGA-uttaget så länge detta kort sitter i. Därför bytte jag även moderkortet och flyttade över minnen och processor. Samma sak = nätverksuttaget på moderkortet fungerar inte och grafikkortet gör så att allt blir svart, även VGA. VGA fungerar dock om jag tar ut grafikkortet igen, precis som med det gamla moderkortet.
Då bytte jag nätaggregatet, tänkte att det måste saknas någon spänning, men det är exakt samma sak. Jag har alltså bytt allt, utan att få ordning på det. Rena farsen. Moderkortets nätverksuttag fungerar inte vare sig med eller utan grafikkort på plats. PCI-nätverkskortet fungerar dock hur jag än gör.

Ska jag plocka ut ett annat grafikkort ur en fungerande dator och prova med? Men det förklarar ju inte varför moderkortets nätverk fortfarande inte fungerar.

Har jag missat någon bygel eller så på moderkortet kanske?

Tacksam för tips

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2009-dec-05, 17:52

Det skulle även kunna vara så att du inte har några förhöjningsskruvar under moderkortet? Så att det ligger mot metall och kortsluts?

//Artheus
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Skriv svar