Geforce 8 series

Allt om grafikkort.
Skriet
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-dec-27, 12:05

Geforce 8 series

Inlägg av Skriet » 2009-dec-27, 12:26

Hejhopp!

Mitt grafikkort har precis dött verkar det som. Min skärm är helt randig när jag startar datorn och den kraschar innan den kommer in i windows. Jag startar då min dator utan grafikkortet och då går det, kan visserligen inte spela nått eftersom kortet inte funkar. Har tagit loss kortet, putsat ur min dator och allt men inget hjälper. Drivrutinerna är uppdaterade osv. Kan inte säga hur detta problem började, det bara kom när jag slog på datorn här om dagen.

Men hur som helt så har jag ett Nvidia Geforce 8800 GTX och vill köpa ett nytt, men vill hitta något motsvarande eftersom det verkar totalt omöjligt att hitta dessa kort nu, har kollat webbutiker hit och dit. Kan någon duktig rekommendera något kort i samma prestandaväg? Vet inte vad jag har för moderkort eller hur man kollar sånt men sitter på en Dell dator, Dimension 9200. Har 2Gb RAM och Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2,4Ghz processor, 32-bitars OP Vista ( Ja jag rippade det som stod i system).

Kan sånt här hjälpas om man formaterar och installerar om allt? För mig verkar det mer som ett hårdvaruproblem när kortet beter sig så.

Många julkramar till alla som kan tänkas hjälpa!!

MVH!!

zackemann
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-dec-06, 18:42

Hej

Inlägg av zackemann » 2009-dec-31, 14:32

Om du ska köpa nytt graffkort rekommenderar jag nvidia geforce 9600gt ,
ett prisvärt graffkort och det blir mkt hög grafik , jag vet för jag har ungefär samma minnen som du :D hoppas det hjälpte :cool:

Skriv svar