Nyinstallerat vista home premium - grafikkortet hittas ej

Allt om grafikkort.
zimbo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-nov-14, 22:43

Nyinstallerat vista home premium - grafikkortet hittas ej

Inlägg av zimbo » 2010-nov-14, 22:46

Hejsan, nu har det dykt upp ett problem som jag tidigare aldrig har stött på vid ominstallering (formatering) av vista:

Mitt ATI radeon grafikkort hittas ej i enhetshanteraren, eller andra program som everest. Jag försöker att installera nya drivrutiner, men då kommer ett felmedelande upp som säger ''no hardware device found! please check your hardware card first or it´s CD directory for the right driver to install''

under bildskärmsfliken i enhetshanteraren ser jag bara standard VGA bildskärm..,

Jag har kopplat min bildskärm till grafikkortet, så är det då inte konstigt att det står VGA bildskärm?

Jag hoppas ni har några tips, nu har jag suttit med detta i 2 dagar utan att få ordning på det.

Har prövat att starta datan utan grafikkort och sedan sätta i grafikkortet igen, inget verkar hjälpa.

här kommer en länk till ett annat forum där jag har postat lite bilder på problemet:http://eforum.idg.se/topic/224777-nyins ... try1120058

MVH Tim
Senast redigerad av 1 zimbo, redigerad totalt 2010 gånger.
Anledning: redigering

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-nov-18, 19:40

Pröva med att rensa CMOS. Stäng av datorn och ta ur det lilla batteriet som sitter nära grafikkortet, låt den sitta ute ca 30 sek innan du lägger den på plats igen. Har du möjligen en inbyggd grafikkort i moderkortet, har du fler än en skärmutgång bakom datorn? Undersök det där.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar