Trådlöst internet

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
Roger
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-sep-21, 11:10

Trådlöst internet

Inlägg av Roger » 2009-okt-08, 09:12

Är det någon skillnad?

Trådlöst nätverkskort eller usb-mottagare?

Vilket är att föredra?

Har problem med anslutningen till internet,särskilt till datorn i källaren.En kabel ner hade ju naturligtvis varit att föredra men vill helst slippa "krabbet"

Har även lite strul med routern.Förmodar att det är den för jag köpte en ny o problemet uppstog efter det.

Det verkar som den hakar upp sig på något vis.Mina barn spelar onlinespel o dom säger att spelet stannar o sedan kommer det igång igen.
Likadant om man är i en chatt eller msn så låser det sig på någotvis för att sedan komma igång igen.

Det är en Belkin N-router.

Tacksam för svar

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-okt-08, 20:25

Hej!

Jag vet inte om det är någon större skillnad, men jag skulle rekommendera ett nätverkskort.
Dom kör oftast på PCI eller PCI-E vilket är ett snabbare gränssnitt än vad USB är, vet inte om det har någon inverkan på hastigheten.

Sen kan det vara din router, känner en han har en Belkin, vet inte riktigt vilken, men hans stängs av var 10 minut, ngn milliesekund bara, kan vara samma för dig.

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Roger
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-sep-21, 11:10

Inlägg av Roger » 2009-okt-10, 13:44

Ok

Vet han om det är något fel på den eftersom det gör så eller något man får leva med?

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-okt-11, 23:30

Hej!

Med hans router så får man leva med det, det är så i alla i den serien, men jag kan tareda på exakt vilken det är! :)

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Skriv svar