Spotify ljudproblem

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
Wille
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-24, 20:44

Spotify ljudproblem

Inlägg av Wille » 2010-feb-24, 20:52

Efter ett halvår har jag fått strul med ljudet. Ett rytmiskt raspande kommer ur högtalarna. Vad är felet? Har ett Audigy sound blaster kort SB 0370 men lyckas inte hitta drivrutinen på Audigys hemsida, om nu en uppgradering avhjälper det hela. Andra förslag?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-25, 00:04

Det kan bero på din soundcodec, besök hemsidan här nedan och ladda ner en som passar dig, om du är osäker så är det bra om du väljer en codec pack.

http://www.free-codecs.com/Audio_Codecs.htm
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Wille
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-24, 20:44

Inlägg av Wille » 2010-feb-26, 11:41

Tack för tipset. Laddade ner en codec pack men problemet kvarstår. Påverkar också uppspelning av mp3 filer med Media Player.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-26, 13:42

För att dina mp3 ska starta med Windows media spelaren gör så här. Högerklicka på ljudfilen, välj "Open With", Om du i listan inte ser "Windows Media Player" ska du klicka på "Browse" och navigera till mappen där Windows Media Player är installerad, markera "wmplayer.exe", "Open", du markerar den i listan och bockar för "Always use the selected program to open this kind of file", "OK". Så nu borde alla ljudfiler öppnas med Windows Media Player.

Bild


Felet med ljudet kan ligga i högtalarna, pröva med hörlurar och se om samma sak händer även där eller testa andra högtalare om du har möjlighet. Dt kan också vara pga. dåliga ljudinställningar men jag vet inte vilka ljudprogram du har på datorn för att hjälpa dig exakt.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Wille
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-feb-24, 20:44

Inlägg av Wille » 2010-feb-28, 14:52

Högtalarna är det inget fel på. Har testat med hörlurar, samma problem. Lite mer analys: Efter PC omstart fungerar första alt. andra låten, sen börjar problemen igen. Och det påverkar bara Spotify och Media Player, uppspelning i iTunes fungerar utan problem, likadant för Youtube, SVT Play etc. Har du mer tips? Börjar gå mig på nerverna nu....

Skriv svar