Min dator funkar inte , hjälp snälla!

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
lillpack
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-apr-16, 17:19

Min dator funkar inte , hjälp snälla!

Inlägg av lillpack » 2010-apr-16, 17:29

Min dator funkade för 3 dagar sen. men oprativ systemet vill inte starta. nu när jag trycker igång, så statar datorn i 5 sekunder, sen stänger den av sig. sen måste man dra ut och in strömkabeln för att göra ett till försök. skärmen, musen och tangentbordet reagera inte äns fast datorn är igång. vad är den för fel. snälla hjälp. :(

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-16, 22:49

Om datorn stänger av sig förklara varför du måste dra ut nätsladden innan du startar den igen. Vad menar du att den är igång och att datormusen inte reagerar.

Jag frågar allt detta för att jag behöver sätta mig i din situation för att förstå problemet och för det behöver jag alla detaljer. När du säger att datorn är igång menar du då från sekunden du trycker på start knappen och ser första bilden på skärmen eller från och med när du är inne i Windows och ser skrivbordet? Tänk på att datormus inte används förrän du är inne i Windows.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

lillpack
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-apr-16, 17:19

Inlägg av lillpack » 2010-apr-17, 13:02

Jag trycker igång datorn så reagera inte skärmen. Jag har till och med testat med en annan skärm. När den har varigt igång en stund så stänger han av sig själv ibland.

Skriv svar