Fel på datorn, är hårddisken orsaken?

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
IreizD
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-aug-12, 10:29

Fel på datorn, är hårddisken orsaken?

Inlägg av IreizD » 2010-aug-15, 20:09

Hej.

Jag har en lite äldre dator som börjar gå sämre.
  • Den startar om ibland, av okänd anledning.
  • Bluescreens.
  • Problem med att installera virusskydd och vissa program, antingen fel under nedladdningen eller att filer är skadade under installationen. Använder ESET nu, då det är den enda tänkbara skyddet. Men perfekt är det inte, det går nämligen inte att uppdatera (General compiler error) och det står "Virus scanner initialization failed". Jobbigt.
  • Webbläsare kraschar ofta. Hoppas jag hinner skriva klart det här innan krasch, lol :p
Det som jag kan komma på nu...
Hur som helst, det är säkert massa fel på olika komponenter inuti datorn, men undrar om något kan bero på hårddisken och hur jag isådana fall kan ta reda på det. Och sen kanske fixa den.

Jag ska byta ut allt och göra den lite modernare, men hade varit bra om jag kunde spara hårddisken och trycka in den i en annan dator. Ska köpa en ny medan jag fixar denna.

Mvh
IreizD.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-aug-28, 20:00

Det låter som fel i mjukvaran och inte i hårdvaran, dvs. hårddisken är det nog inga problem med. Du behöver inget annat än att installera om Windows, ny och ren installation kommer blåsa in nytt livskraft i din dator.

Läs mer om det på http://www.fixadindator.se/f24/formater ... dows-1470/
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

IreizD
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-aug-12, 10:29

Inlägg av IreizD » 2010-aug-29, 11:04

Nej det hjälper inte, då jag redan har provat det ett antal gånger.

Skriv svar