USB portarna har slutat fungera efter ominstallation av Windows

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
ipomoea
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-aug-24, 09:48

USB portarna har slutat fungera efter ominstallation av Windows

Inlägg av ipomoea » 2011-aug-24, 10:00

Datorn dog helt för några veckor sedan men jag lyckades få igång den igen genom att installera om Windows XP. Allt verkar bra annars men USB portarna funkar inte längre. Jag avinstallerade dem och startade om, men datorn kan inte hitta drivrutiner till dem. Hur ska jag installera nya drivrutiner när jag nu inte har Internetkoppling på den datorn? Har mobilt Internet och modemet ska ju gå in en USB port . . . Modemet funkar på laptopen, så det är inte det det är fel på, och inget annat funkar heller som ska kopplas in i en USBport - minne, skrivare, etc. Finns det något sätt att få in drivrutinerna i laptopen och sedan föra över dem till den andra datorn?

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-aug-24, 12:10

Testa ladda hem drivrutinerna som följer med moderkortet från en pc
testa sedan att bränna en skiva med dom för installation på den pcn där de saknas
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

ipomoea
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-aug-24, 09:48

moderkort?

Inlägg av ipomoea » 2011-aug-24, 14:55

Tack! Jag har ett vagt minne att ha hämtat drivrutiner för moderkortet tidigare och jag har för mig att det hette maxtor nånting. Enligt Everest är visserligen moderkortet "unknown" och det är hårddisken som heter MAXTOR STM3160815AS?
Jag minns att det var skitjobbigt förra gången också att få reda på vad som var vad och var drivrutinerna fanns att hitta. Datorn är ett hopplock så det finns ingen "tillverkare" som jag kan fråga eller några CD:n som följt med. Jag har googlat på MAXTOR STM3160815 men jag hamnar bara på sidor där man kan ladda ned olika Driver Whiz etc. Jag tror inte det är det jag är ute efter, eller??
Finns det någon som vet var man kan hitta drivrutinerna?
Förvirrade hälsningar

ipomoea
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-aug-24, 09:48

moderkort?

Inlägg av ipomoea » 2011-aug-24, 14:57

Tack! Jag har ett vagt minne att ha hämtat drivrutiner för moderkortet tidigare. Enligt Everest är moderkortet "unknown" och det är hårddisken som heter MAXTOR STM3160815AS men jag är relativt säker på att det var för MAXTOR jag hämtade drivrutiner föra gången, och det var inte lätt då heller.
Datorn är ett hopplock så det finns ingen "tillverkare" som jag kan fråga eller några CD:n som följt med. Jag har googlat på MAXTOR STM3160815 men jag hamnar bara på sidor där man kan ladda ned olika Driver Whiz etc. Jag tror inte det är det jag är ute efter, eller??
Finns det någon som vet var man kan hitta drivrutinerna?
Förvirrade hälsningar

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-aug-24, 15:56

Hej
Nja det är inte drivrutinerna för hårddisken du är ute efter.
Det vi vill leta efter drivrutinerna till ditt moderkort
För att lättast se vad man har för moderkort testa kolla efter en manual eller titta fysiskt på moderkortet

Lycka Till
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

ipomoea
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-aug-24, 09:48

Inlägg av ipomoea » 2011-sep-11, 16:56

Det har tyvärr tagit tid, har varit upptagen med annat. Nu lyckades jag titta in i datorn och det verkar som moderkortet heter ms-7267 ver:4.2 945 gcm5 v2. Googlade på det i hopp om att hitta drivrutiner men det går inte. Vad ska jag göra? Finns det nån som vet adressen till någon sida där man kan hämta drivrutinerna?Jag klickade på 5-6 stycken på de sidor som kom upp men antingen var det inget eller nedladdning av program som söker och uppdaterar drivrutiner - men det är inte användbart för mig eftersom jag inte har internet på den datorn.

Skriv svar