Dator stängs av efter ngn sekund, har bytt nätagg.

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
ofs
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-apr-30, 10:12

Dator stängs av efter ngn sekund, har bytt nätagg.

Inlägg av ofs » 2012-apr-30, 10:17

Hej,

Häromdan var datorn igång som vanligt när det helt plötsligt kom upp en blå "skylt" jag hann inte se vad som stod innan datorn stängdes av. Jag startade om datorn och den gick i ca 5 min sen händer samma sak. Efter det har inte datorn gått att få igång igen. Vanligtvis när jag startar datorn lyser en blå och sen en röd lampa. När jag startar datorn nu så lyser bara den röda lampan, fläten till kortet och till nättaggregatet går igång i ngn sekund sen stängs datorn av. Efter tips och lite googlande kom jag fram till att det måste vara nätaggregatet. Jag köpte ett "plexgear ps-400" efter konsultation med säljaren (Kjell&Co.), men exakt samma fel inträffar, dvs datorn går igång i nån sekund och sen stänger den av.

Hur går jag vidare, kan jag ha gjort fel vid när jag monterade det nya aggregatet?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-maj-04, 17:44

Nätagg på 400W räcker bra om du inte har värsting till grafikkort.
Testa det här, ta ur RAM-stickor och blås rent, sedan sätter du tillbaks endast en (1) RAM-sticka och startar datorn. Vad händer nu? Det kan även vara pga. grafikkortet så det skulle vara utmärkt om du har ett annat kort att testa med.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar