Problem med musknapparna på min Bärbara dator

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Problem med musknapparna på min Bärbara dator

Inlägg av Lagge » 2012-aug-07, 17:07

Jag har en fujitsu lifebook ah531 och sitter nu på jobbet och försöker lära mig VBA! Jag har ingen extern mus inkopplad utan sitter med touchpad! Undertiden jag gör det har jag visserligen många program igång, 5 internettabbar, spotify, 2 excelfiler med Microsoft visual Basics kopplat till bägge, msn messenger, outlook...

Det osm händer är helt plötsligt att jag inte kan klicka någonstans vare sig med musknapparna(touchpadknapparna) eller touchpaden! Jag startade om datorn och då funkade det. startade upp allt igen och det funkade i ca 20 minuter men sen fick jag samma problem. kollade då aktivitetshanteraren och hittade inget där. Men började stänga ner explorerrutorna. För varje gång jag stängde ner en tab i explorer så öppnades 2 nya enligt process-listan. jag stängde ner processlistan och stängde ner explorer med alt+f4 och då började touchpaden och knapparna fungera igen! Jag är osäker på om datorn kan ha blivit varm för att jag hade så mycket igång eller om det var något annat som gjorde det? Någon som vet?

Jag behöver ha 5 tabbar minst för att kunna göra mitt jobb så det vore bra om ni har en lösning!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-aug-08, 09:36

Det här problemet har nu utökats! Det går inte att klicka på något som redan "finns"/"syns" på skärmen. Tar jag däremot och öpnar ett nytt program eller ett nytt fönster med kortkommandon så fungerar touchpadknapparna! Det verkar, enligt min kunskap, vara någon inställning som slås på ibland!

Tack för hjälpen!

Edit:
Jag hittade enheten och det verkar inte vara några problem med den, kan heller inte hitta drivrutinsproblem med den! Synapticss PS/2 Port Compatible TouchPad! CPU, temperatur och allt möjligt ser korrekt ut! Mina instinkter är att det är någon inställning som jag lyckats ändra utan att märka det!
Senast redigerad av 1 Lagge, redigerad totalt 2012 gånger.
Anledning: Tillägg
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-aug-10, 13:48

Tja Lagge,
Öppna upp systemkonfig med msconfig och kolla program i autostart, inaktivera alla som inte inte är nödvändiga.
Klicka på Tjänster och kryssa i "Dölj alla Microsoft-tjänster" och kolla igenom listan efter vad du inte behöver. Det som inte behövs kan du bocka av och värkställ. Starta om datorn.

Skulle något fel ha uppstått efter att du startat om datorn så kan du enkelt återställa inställningar som de var, i värsta fall kan du köra Systemåterställning men om du gör rätt det här borde du fixa problemen som du har nu och till och med snabba upp datorn en aning.

Kolla här om hur du snabbar upp webbläsaren. Eller ladda ned Chrome och kör den.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-aug-13, 10:20

Det visade sig att det är hårdvaruproblem så det där hjälper inte. Jag får helt enkelt lämna in den. Eller köpa ny :)
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar