Problem med konfiguration av router

Ämnen som inte passar in i forumen ovan.
Snotor
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-apr-06, 12:19

Problem med konfiguration av router

Inlägg av Snotor » 2017-apr-06, 12:25

Hej,

Är ny på forumet och är inte säker på om jag postat i rätt avdelning. Moderator får gärna flytta tråden.

Har en router av märket Tilgin 2332 (kombinerad router och IP-telefoniadapter med J11 portar). Mitt problem är att jag inte kan komma in i routern för att konfigurera IP-telefoni, det vill säga jag kan logga in i routern men det saknas flikar för inställningar av IP-telefoni. Ska försöka förklara närmare:

När jag loggar in möts jag av flikar: |WIRELESS| |STATUS| HELP|

Enligt manual på nätet skall följand flikar finnas: |SETUP| VOIP| SWITCH| ADVANCED| WIRELESS| TOOLS| STATUS| ACCOUNT| PHONE| STORAGE| PRINTING| HELP|

Har en känsla av att min bredbandsleverantör inte “kan” hjälpa mig, då jag inte tecknat IP-telefoni hos dem. Leverantören av IP-telefonin “kan inte” routern ifråga och kan inte hjälpa mig av den anledningen. De vill hellre att jag köper deras telefonadapter om 800 kr plus frakt om 100 kr. Tycker det är onödigt att köpa en hårdvara och funktion som redan finns, dels p g a onödig utgift, dels för att slippa ytterligare en plastlåda med tillhörande kablar (har nog med plastburkar och el- och LAN-kablar som det är).

Någon som har en lösning? Alla svar mottages tacksamt.

Med vänlig hälsning!