Min bildskärm blir svart..

Diskutera datorskärmar allmänt.
TobiasAndreasson
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-apr-21, 12:40

Min bildskärm blir svart..

Inlägg av TobiasAndreasson » 2010-apr-21, 12:48

Hejsan, har ett problem här som jag inte lyckats lösa.

Det är så att min bildskärm blir svart direkt efter att välkomms texten visas när man startar upp windows, vad kan detta bero på?
Dessutom kan jag inte se något när man startar heller (Bios osv) fram till välkommstexten..

Jag har installerat Bildskärmsdrivrutinen, samt grafikkortsdrivrutinen.
Kopplar jag in en annan skärm först o sen byter när windows är startat så funkar det.. Det är just att den vägrar ge mig bild efter uppstart, min 22 tums widescreen.

Hoppas ni kan hjälpa på något sätt, Tack på förhand! :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-apr-22, 21:55

Du har den inte som primär skärm, kanske. Starta den på extern skärm, men båda skärmar och sen navigerar du till "Display settings" och där borde du se båda skärmar, tryck "Identify" och markera den som du vill ha som primär, högerklicka och välj "Primär".
Det konstiga är att det inte borde vara så i BIOS, det borde fungera i alla fall men skumma saker händer. Pröva också att koppla den till en annan port i datorn.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Fixaren
Inlägg: 8
Blev medlem: 2010-okt-23, 09:44

Inlägg av Fixaren » 2010-okt-23, 10:15

Är det en laptop?
På de datorer skall man på vissa gå tillbaka till rätt skärm innan man stänger.
På laptop hp vet jag att man trycker ner fn och sedan f4. Du kan ha något liknande.
har du kollat så den skärm som skall starta ligger som standardskärm?

kristinh
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-dec-26, 11:57

Inlägg av kristinh » 2010-dec-26, 12:02

jag har samma problem, dator
n fungerade hur bra som helst igår men idag när jag skulle sätta på dator så fungerade det inte. det kommer inte längre än till välkomms texten, sen blir det svart. vad ska jag göra, den fungerade ju igår?

Skriv svar