Inloggning problem

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Rockmarit
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-okt-12, 17:53

Inloggning problem

Inlägg av Rockmarit » 2009-okt-12, 18:01

Hej!
Jag har problem att logga in i min HP Pavilion dv5000.
För någon dag sedan tror jag att jag fick någon form av virus då det helt plötsligt dök upp massor av fönster av samma fönster när jag laddade ner film.
Efter det tog jag ner Norton Antivirus 2010 för att se om det kunde hjälpa och den satte diverse saker i karantän eller plockade bort dem och rekomenderade mig till omstart.

Startade om datorn och kommer nu bara till min inloggningssida där jag kan skriva in mitt lösen och datorn loggar in och visar skrivbordsbild i två sekunder sedan säger den du loggas ut personliga inställningar sparas.

Jag vet inte vad jag skall göra för jag kommer inte in i datorn är det någon som kan vägleda mig???

Tacksam för hjälp.

Användarvisningsbild
artheus
Inlägg: 188
Blev medlem: 2009-maj-15, 13:25

Inlägg av artheus » 2009-okt-12, 20:31

Antagligen har det lagt sig en ondskefull liten grej som startas direkt du loggar in.

Testa att starta datorn i felsäkert läge.. I uppstarten ska man trycka F8 på ett visst ställe, jag brukar sitta å trycka F8 massa gånger tills jag ser en lista där det står

"Starta Windows normalt."
"Starta i felsäkert läge"

Och några fler.. Välj den där det står felsäkert läge..

Sen när du kommer in i Windows så loggar du in som Administrator.

När du är inloggad, så startar den förhoppningsvis inte om sig..

Tryck då Windowstangent+R, skriv in "msconfig" och tryck sedan enter.
Gå till taben "Startup"/"Uppstart" och skriv sedan gärna av listan som är där, behöver inget mer än första fältet.

Cheers,
Artheus
Microsoft Windows 7 RC

ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Intel Core 2 Duo E8600

OCZ Blade 2048 MB RAM, PC3-16000

ASUS GeForce ENGTS250 512Mb,
GeForce 7600 512 Mb.

Western Digital 2Tb intern S-ATA, 500Gb intern S-ATA, 160Gb intern S-ATA, 500Gb extern.

Rockmarit
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-okt-12, 17:53

Inlägg av Rockmarit » 2009-okt-13, 18:58

Jag har provat att hitta felsäkertläge och det kommer jag till, så att jag kan välja det men jag får bara upp min egna inloggning och ingen administrator dyker upp.
Datorn kommer bara till inloggningssidan med "välkommen" och jag försöker logga in men den loggar fortfarande ut mig direkt.

Denaaajs
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-nov-24, 22:33

....

Inlägg av Denaaajs » 2009-nov-24, 22:34

Jag har samma problem

Skriv svar