Hjälp!

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
smarry
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-feb-10, 13:06

Hjälp!

Inlägg av smarry » 2010-feb-10, 13:07

Hej jag behöver verkligen hjälp. jag omformaterade min stationära dator och nu så fungerar varken internet eller ljud. när jag skulle instalera internet så fanns det ej några anslutningar under internetanslutningar, det fanns inget lan heller. jag tror att det kan saknas drivrutiner men jag försöker instalera dem utan att det händer något. jag skruvade isär datorn för att se vad jag hade för nätverkskort tror det är TAIMAG HE-012d (kan det stämma?) behöver hjälp då detta gör mig galen :eek:

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-10, 15:35

Jag vet att det kan vara riktigt jobbigt med drivrutiner, men jag har någonting som kan hjälpa dig.

Du behöver tillgång till annan dator med internet uppkoppling men det fixar du säkert. Besök http://www.lavalys.com och ladda ner och installera Everest program som kommer ge dig översikt över din hårdvara och riktiga betäckningar som du kan googla på och hitta drivrutiner. Ofta är det så att namn som står på kortet inte är dess riktiga betäckning och därför har användaren svårt att hitta drivrutiner.

TAIMAG HE-012d stämmer inte.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

smarry
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-feb-10, 13:06

Inlägg av smarry » 2010-feb-14, 15:57

okej fick reda på vad moderkortet hete 939S56-M och det var asrock som hade gjort det. går in på deras sida där står det vilket LAN som dem har. är det de jag ska ladda ner drivrutiner till realtek rtl8201cl kan det stämma?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-15, 19:58

Nej men ut här på http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=939S56-M välj vilken operativsystem du har, ladda ner och installera dessa .
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar