Skrivaranslutningsproblem Telia Smart

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
claos
Inlägg: 7
Blev medlem: 2009-maj-04, 19:35

Skrivaranslutningsproblem Telia Smart

Inlägg av claos » 2010-feb-16, 08:00

Hej!
Hade tidigare en router bakom Telias brandvägg, med USB-uttag där jag utan problem kunde ansluta min Color Laser Jet 1600 och skriva ut 'trådlöst'. Nu är jag lycklig betalare till Telias Smart-koncept, vilket är ett modem som hanterar såväl fast telefoni, TV-utbud som trådlöst bredband och fungerar problemfritt så långt. Däremot kan jag inte förstå hur min USB-skrivare ska kunna anslutas till denna enhet, så att jag kan skriva ut från mina bärbara datorer. Det finns ett USB-uttag i denna Thomsonlåda, men det tror jag är tänkt för att kunna se bilder direkt i TV:n el dyl.
Finns det någon där ute som upplever samma problem som jag, eller känner någon till hur man löser detta problem?
Hälsn claos

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-feb-16, 18:00

Enkelt, denna Telia box ska du koppla till router med vanlig TP-kabel, internetkabel och skrivaren kopplar du i gamla routern som tidigare. Om du kollar på baksidan på routern så vet du vart du ska koppla in kabeln, som tidigare innan du har haft Telia smart.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

kenneth_sthlm
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-mar-17, 10:17

Inlägg av kenneth_sthlm » 2010-mar-17, 10:19

Har efter några timmars klurande listat ut hur man använder en vanlig(ej nätvärksskrivare) att fungera kopplad till telia smart routern med usb. Rätt omständig ,men kontakta mig på: kenneth.m-service@hotmail.com så hjälper jag till.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-mar-17, 23:49

Kul att man försöker utöka vänlistan på msn. Varför inte skriva direkt på forumet?
Man ska också kunna dela skrivare i nätverket om den kopplas och installeras på en dator och där delar man ut skrivaren så att användare i nätverket kan hitta och använda den på det sättet. För att installera skrivaren på annat dator i nätverket ska du bläddra fram dig i nätverket och dubbelklicka på skrivareikonen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar