Datorn kraschar!

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
RobinS
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-16, 20:08

Datorn kraschar!

Inlägg av RobinS » 2010-maj-16, 20:20

Hej!
Jag har letat på alla tänkbara ställen på nätet utan att hitta en lösning på mitt problem.
Det är som så att min dator, vid helt random tillfällen, kraschar då jag spelar spel. Ibland efter ~30 minuter och ibland efter endast 30 sekunder när man börjat spela. :mad:
Det som händer är att allt låser sig, både dator, skärm och ljud. Skärmen blir alldeles "pixlig", för att sedan övergå i någon random färg.Det enda man kan göra när detta inträffar är att starta om datorn genom knappen på hårddisken.
Senast datorn krascha så fick jag upp ett meddelande vid uppstart (brukar aldrig få något felmeddelande efter den kraschat.
Meddelandet finns bifogat.
Kan tillägga att det endast är när jag spelar spel som datorn kraschar. I övrigt fungerar den bra.
Grafikkortets drivrutiner är uppdaterade enligt windows.

All hjälp uppskattas!
Mvh
Robin
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2010-maj-17, 13:23

Värmeproblem eller så är det någon komponent i datorn som börjar ge sig.

Testa att byta grafikkort om du kan, eller kör på det inbyggda om du har ett sådant. Minnena kan det också vara. Så börja där..

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2010-maj-17, 13:25

Jepp, kollade runt lite på din felkod:
http://www.techspot.com/vb/topic110188.html

Är antagligen grafikkortet det är fel på. Installera om grafikkortsdrivrutierna kan hjälpa också.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-17, 14:07

Det ser ut just så som att det är nånting med grafikkortet, antingen är det drivrutiner, värmen eller strömtillförseln.

När du uppdaterar drivrutiner rekommenderar jag att du gör det manuellt och inte genom Microsoft, skippa alltså Windows uppdatering för drivrutiner. Ta reda på vad din grafikkort heter och sen ska du besöka tillverkarens hemsida och hitta senaste drivrutiner för din system.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

RobinS
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-16, 20:08

Inlägg av RobinS » 2010-maj-17, 17:54

Tack för de snabba svaren!
Har avinstallerat/installerat de senaste drivrutinerna till grafikkortet, dock utan något resultat :(
Jag provade även att skruva upp fläktarna till ~70%, även detta utan resultat.
Blir väl till att punga ut för ett nytt grafikkort antar jag =/

Skriv svar