Konstigt med datorn

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
krille70
Inlägg: 13
Blev medlem: 2009-okt-25, 03:52

Konstigt med datorn

Inlägg av krille70 » 2010-aug-08, 02:45

Hej Alla

Jag har några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Detta problem är inte min dator utan min systers. När hon en dag skulle starta den fick hon upp en ruta där stog att hela datorn hade virus även hennes moderkort. Jag undrar om detta kan hända? Och hur gör man då för att bli av med det? Jag har frågat på en affär och de säger att det kan hända att hennes BIOS har fått virus. Men hur gör man för att skanna den då? Och kan t ex Avast Anti-Virus Free gör detta? Eller behöver man något starkare än den? Hennes dator är 2 år Packard-Bell dator med Intel Core2Dual CPU. Med ett GeForce 8000-serie grafik-kort. Jag skulle behöva er hjälp för att lösa detta. För jag vet inte hur jag ska gör. Vi gjorde det jag trodde skulle hjälpa. Alltså körde den egen skapade räddningskivan. Men detta verkar inte ha hjälpte. Datorn säger inte om virus på moderkortet. Men den är himla trög säger hon. Det kan ta omkring 20 minuter innan IE startar. Finns det något man kan göra för att snabba upp den och vad kan man göra då? CPU:n går på omkring 2.4 eller 2.6GHz om jag kommer ihåg rätt. Och den har Windows Vista Home. Mer kommer jag inte ihåg om datorn. Men jag hoppas att ni kan hjälpa mig ändå. Tack på förhand.

M V H
Krille70 :confused: