Kan inte starta Fujitsu m W7

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
JimmyB
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-maj-01, 18:33

Kan inte starta Fujitsu m W7

Inlägg av JimmyB » 2011-maj-01, 18:41

Hej!
Idag när jag skulle starta datorn så kommer jag bara till bilden av Fujitsu och sedan ser man under några sekunder längst ned att man kan välja F2 BIOS eller F12 Setup (tror det står så). Sen blir skärmen svart och jag har ett litet blinkande streck längst upp till vänster på skärmen.
Provade att starta med Recovery DVD men jag kommer inte till någon meny eller så där jag kan återställa.
Nån gång tidigare har jag utnyttjat återställningspunkt och då har det funkat bra eferåt men denna gång erbjuds jag inte det alternativet.
Vad gör man????
/Jimmy

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-maj-02, 08:34

Kan du starta upp i felsäkert läge? Det väljer du genom att trycka F8 under uppstart.

Har du en CD/DVD med operativsystemet kan du prova att reparera Windows.

JimmyB
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-maj-01, 18:33

Inlägg av JimmyB » 2011-maj-02, 22:41

F8 fungerar inte att komma till 'felsäkert läge' när jag bootar upp från HD.

När jag bootar från DVD-skiva (original W7) så har jag provat lite olika men inget som funkar nåt vidare: minnestest, starttest hittar inga fel
Har ingen DVD med återställningspunkt etc. så återställning där egna filer sparas går inte.
Uppgradering som är det andra alternativet går inte med DVD på plats, tar jag ut DVD så kan jag inte starta datorn. Moment 22...

Vad gör man, tar ut HD och sparar undan alla filer och sen kör en anpassad ny installation av W7?

Tack !
Jimmy

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-maj-03, 13:08

Ok, här är en guide för att reparera Win 7 startfiler. Se om det hjälper

Skriv svar