Koppla laptop till TV. Slutade fungera. Snälla hjälp!

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
maria_73
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jul-04, 13:32

Koppla laptop till TV. Slutade fungera. Snälla hjälp!

Inlägg av maria_73 » 2011-jul-04, 13:54

Hej! Jag hoppas att någon kan hjälpa till med denna fråga. Är helt snurrig i huvudet efter att ha läst i forum och försökt hitta lösningar i 6 timmar...
Vi har en gammal Dell dator med XP på. Vi har tidigare haft den uppkopplad till vpr plasma TV för att titta på saker från nätet och filmer. Vi har använt Fn+ F4 för att växla till TV view. Det har fungerat hur bra som helst ända till min man åkte iväg till Japan i en vecka med jobbet...
Jag kände inte till Fn+F4 alternativet så jag kopplade upp datorn till TVn precis på samma sätt som tidigare och startade en film till barnen, men när vi inte kunde se filmen på TVn började jag ge mig in i Display Settings och försöka lösa problemet. Jag trodde att jag hela tiden provade en sak och sedan ändrade tillbaka, men nu kan vi inte få kopplingen att fungera. Har som sagt provat allt under flera dagar, men hoppas nu på att någon annan kan hjälpa oss så att jag kan undvika äktenskapsproblem...!!
Vi kan bara se skrivbordet på TVn, men om vi startar en film och försöker göra en "drag and drop" till TVn så är filmfönstret helt svart. Jag kan emellertid göra "drag and drop" med ikoner och program. Detta fungerar såklart genom att använda alternativet "Extend my monitor...", inte genom Fn+F4 alternativet. Detta senare alternativ ger oss endast en helt svart TV. Alla kablar är kopplade på samma sätt som de var när det fungerade. TVn är i "PC" mode och vi har provat allt möjligt, bla att ändra upplösningen på de båda skärmarna. Vi har inte kunnat hitta något sätt att göra en återställning av grafikkortsinställningar, det borde ju lösa problemet. Men saken är ju att jag inte gjorde något så komplicerat när jag "förstörde" och försökte fixa kopplingen, så då borde ju lösningen vara lika enkel... Jag skulle vara väldigt tacksam över er hjälp! Min man är inte alls så glad...! TACK!

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-jul-05, 00:19

Ingen fara, det där tar 2sekunder att fixa. Jag vet bara inte vilken grafikkort du har med vilka drivrutiner och operativsystem och kan därför inte hjälpa dig exakt men det är ingen fara alls.

Försök med det här. Koppla bort alla sladdar till teven, starta om datorn. Koppla in sladdar och slå ned Fn+F4. Borde återställa inställningar.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar