blåskärm vid uppstart av windows

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
TheExperience
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-nov-14, 13:59

blåskärm vid uppstart av windows

Inlägg av TheExperience » 2011-nov-14, 14:00

Hej!
Jag har en dator som bara har stått efter jag köpte en ny, nu skulle jag sälja den gamla datorn och helt plötsligt kom där upp en blåskärm.
Låt mig förklara lite närmare, kanske finns lite hopp ändå att någon kan lösa detta här.

När jag köpte min nya dator så tappade jag bort Jumpern, så jag tog den lilla blåa jumpern från den gamla och lade i den nya. Men den jag hade tappat bort hittade jag igen så lade den i den gamla på samma ställe. Nu när jag skulle sälja datorn så testade jag den om den funka som den borde innan jag sålde den och då fick jag blåskärm. Det går inte "frysa" blåskärmen för att se stoppkoden.

Jag har testat med olika hårddiskar, även tagit ut ram minnena och lagt in ett i taget och även testat dem olika platserna så minnena är det inte heller. Alla kablar och liknande sitter i datorn som dem ska.
Även testat att koppla bort grafikkortet och köra på det interna (det som är på grafikkortet) men problemet kvarstår.

Nu när jag skulle sälja datorn så lade jag in komponenterna i köparens chassi för han ville ha moderkortet, processorn och minnena till hans hårddiskar. Men även då uppstod problemet hemma hos honom.

Därför är jag säker på att det är nått som är galet med själva moderkortet.
Jag har testat att ändra och vända och vrida på jumpersen för om de kunde ha betydelse. Men finns bara ett läge på den understa jumpern som får datorn att starta, så det måste vara de rätta.

Vi tog även ut biosbatteriet för att försöka nollställa bios och vi försökte formatera hårddisken.
Men ändå så uppstår problemet.

Datorn startar perfekt med att bios räknar upp osv, sen kommer de till Windows boot screenen och då kommer en blåskärm en millisekund och sen startar datorn om. En senare efter tanke var att det är någon av SATA portarna som det är fel på. Men om det nu inte är det vad kan vara felet?

Skulle vara kul att höra er teori.


Moderkort M2N68-LA Narra3
Processor : AMD Dualcore 2.7 ghz
3GB DDR 2 minne