Jag har glömt lösenordet till mitt användarnamn.

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
maria73w
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-maj-14, 23:13

Jag har glömt lösenordet till mitt användarnamn.

Inlägg av maria73w » 2012-maj-14, 23:29

Hej,

På min dator har jag två användarnamn. Jag kommer ihåg mitt lösenord till den ena användarnamnet men inte till det andra. Problemet är att jag la aldrig upp någon administratör eftersom jag inte trodde jag skulle glömma det (har varit utomlands i ett år utan dator). Alla mina behörigheter ligger på den användare som jag inte kan logga in på så nu kan jag inte uppdatera eller ladda ner program eller någonting - bara surfa. Hur gör jag för att öppna upp mitt andra konto eller hacka in så jag får tag i lösenordet? :confused:

Mvh
Maria73w
Maria73w

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-maj-15, 11:50

[quote=""maria73w""]Hej,

På min dator har jag två användarnamn. Jag kommer ihåg mitt lösenord till den ena användarnamnet men inte till det andra. Problemet är att jag la aldrig upp någon administratör eftersom jag inte trodde jag skulle glömma det (har varit utomlands i ett år utan dator). Alla mina behörigheter ligger på den användare som jag inte kan logga in på så nu kan jag inte uppdatera eller ladda ner program eller någonting - bara surfa. Hur gör jag för att öppna upp mitt andra konto eller hacka in så jag får tag i lösenordet? :confused:

Mvh
Maria73w[/quote]

Vad har du för OS?
För XP: http://support.microsoft.com/kb/321305/sv

i övrigt så ser jag ingen möjlighet mer än att installera om windows. om du nu anänder windows
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

maria73w
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-maj-14, 23:13

Inlägg av maria73w » 2012-maj-24, 11:07

[quote=""Lagge""]Vad har du för OS?
För XP: http://support.microsoft.com/kb/321305/sv

i övrigt så ser jag ingen möjlighet mer än att installera om windows. om du nu anänder windows[/quote]

Hej,
Tack för svar. Jag vet vad OS är men det är Windows vista på datorn. Om jag installerar om windows så förlorar jag allt som är på datorn eller hur?

mvh
Maria73w
Maria73w

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-maj-24, 13:53

säkraste sättet är isf att lämna in datorn och be dom spara så mycket som går.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar