Skärm dör! Bilden dör datorn fortsätter fungera

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Fille
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-okt-27, 12:53

Skärm dör! Bilden dör datorn fortsätter fungera

Inlägg av Fille » 2012-okt-27, 12:59

Hej!

Idag när jag vaknade och skulle sätta på datorn så möttes jag utav detta problem. Skärmen jag har är en samsung syncmaster 2233rz. Den har strlömtillförsel och ger mig bild i cirkus 2 sekunder, sen blir skärmen helt svart men lampan som indikerar på/av lyser fortfarande, detta repeterar varje gång jag startar om skärmen med hjälp av knapparna på sidan.

Jag har aldrig stött på något liknande problem så är jätte tacksam för hjälp, tror inte det har med min dator att göra för skärmen gör likadant när den visar sin "no signal cabel".

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
annafixarallt93
Inlägg: 152
Blev medlem: 2011-mar-30, 19:18

Inlägg av annafixarallt93 » 2012-nov-01, 11:15

är det en stationär dator? Pröva isåfall att byta sladden som går mellan skärmen och datorn...kan ju hända att den har blivit glapp på något sätt....Om de är en bärbar så vet jag inte hur du ska göra.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-nov-05, 18:00

Händer väldigt sällan, men hände mig också ett tag sen och jag har inte undersökt vad det beror på men då det var ett billig skärm så ville jag inte ens lägga ner tid på att felsöka.
Bilden kommer upp några sekunder för att skärmen sen går i viloläge, andra gånger går den inte alls i viloläge men tappar bild helt.

Testa så här. Koppla datorn till ett annat skärm och om felet kvarstår så testar du ett annat sladd till skärmen, kvarstår felet så bör du nog titta närmare på dina drivrutiner för grafikkort. Om allting fungerar dock med annat skärm så är det bara att slänga lilla samsung.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar