''Hittar inte sökvägen'', vad ska jag skriva då?

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
PrincessYume
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-jun-16, 11:04

''Hittar inte sökvägen'', vad ska jag skriva då?

Inlägg av PrincessYume » 2013-jul-16, 13:53

Hellu!

Jag och mitt kära Tera spel kommer inte riktigt överrens just nu. Den håller på att ladda ner, men stannar på 90%, anyway det är inte frågan. Men i deras forum så läste jag igenom en tråd där det står hur man ska få det att funka/hitta felet, så stog det såhär:

''* Go to start and type "cmd" in the search field and hit the enter key. This will bring up your command prompt.
* Navigate to your C drive by typing "cd\" and hit enter.
* Next type "cd Program File (x86)\tera" and hit enter.
* Finally, type "tera-launcher.exe /window" and hit enter. Note: there is a space after .exe before /window.''

Okej, jag förstår hur jag ska göra. Så först skriver jag in ''cmd'', och det kommer upp. Fine, så långt funkar det. Sen så skriver jag ''cd\'', och det kommer upp. So far so good. Meeeen. Sen när jag ska skriva ''cd Program File (x86)\tera'', så står det ''Kan inte hitta sökvägen''. Så då tänkte jag att jag kanske skulle skriva på svenska, eftersom datorn är svensk. Så jag skrev ''cd Program (x86)\tera'', men det står samma sak. Sen provade jag att skriva ''program fil'', men samma sak. Är det något annat jag ska skriva, eller vad?

Vet att Tera har haft detta problem förr.. :/

heeeeeeeelp! Fast, i'm bored :c

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2013-sep-09, 16:55

Program files kan strula då det är mellanslag i namnet. Ett tipps är att leta upp den sökvägen manuellt (via utforskaren). Där ska du kopiera sökvägen (i XP och Vista räcker nog ctrl+c) men i Win 7 eller Win 8 så behöver du högerclicka och trycka "kopiera sökväg". Klistra in sökvägen i Cmd så går det lättare.

Det kan också vara så att du behöver använda underscore "_" istället för mellanslag. Jag vet att folk har det problemet ibland, varför vet jag dock inte.

Edit: korrigerade texten
Senast redigerad av 1 Lagge, redigerad totalt 2013 gånger.
Anledning: korrigering
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2013-sep-09, 23:47

Program Files (x86)\tera

eller

Program Files

ska det vara
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar