SONY VAIO SVE171G12M, strul efter uppdatering

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Kewei
Inlägg: 1
Blev medlem: 2016-maj-16, 21:07

SONY VAIO SVE171G12M, strul efter uppdatering

Inlägg av Kewei » 2016-maj-16, 21:12

Tjena!
Jag har fått lite strul där min dator inte vill gå vidare till Windows efter en uppdateringen. Jag hade använde den en dag och när jag skulle stänga av den så fanns det en uppdatering som var redo att uppdateras så jag klickade på stäng av och uppdatera och gick och la mig.
Dagen efter när jag skulle starta datorn så kom det upp en sida där jag fick välja språk och vad för sorts tangentbord jag ska använda. Därefter får jag välja mellan fyra alternativ -> continue (där Windows 8.1 ska starta), Use device, troubleshoot och turn of your PC. När jag klickar på gå vidare så startas datorn om och vi hamnar på ruta ett igen där man får välja språk igen. Jag har sedan gått in på troubleshoot och valt där bland alternativen "Refresh your PC" men då får jag meddelandet -> the drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again.
Jag har Även försökt "self repair" där den inte heller lyckas. Jag har också försökt att gå tillbaka till en tidigare tidpunkt och det lyckas inte heller och där står det att återställningen inte lyckades möjligtvis inte gick pga att antivirusprogrammet är igång och att man ska stänga av det och försöka igen.

Tack på förhand