Javascript!

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Misterioso
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-jan-17, 17:28

Javascript!

Inlägg av Misterioso » 2009-jan-17, 17:32

Hej, hej! Har problem med Javascript. Det går inte att aktivera det i webbläsaren. Någon som kan hjälpa mig?Mvh. Rob.

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Inlägg av toxicstone » 2009-jan-19, 16:57

[quote=""Misterioso""]Hej, hej! Har problem med Javascript. Det går inte att aktivera det i webbläsaren. Någon som kan hjälpa mig?Mvh. Rob.[/quote]
http://www.java.com/sv/download/installed.jsp

kontrollera version, hämta annars på javas hemsida.

Gå annars till verktyginternet explorer och tryck sedan på hantera tillägg och aktivera eller inaktivera tillägg och se om det är med där .

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2009-jan-20, 12:42

Java och Javascript är olika, men jag antar att Misterioso menar Java. Om du inte får ihop det, skicka sidan du har problem med så kan vi nog leta upp felet.

Misterioso
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-jan-17, 17:28

Javascript.

Inlägg av Misterioso » 2009-jan-20, 13:51

Hej! Nej, jag menar faktiskt javascript. Det går inte att aktivera det i webbläsaren. När jag aktiverar det, så funkar det ändå inte. Javascriptet för försvann när jag installerade Avast antivirus. Det verkar inte som någon på Avast kan hjälpa mig heller. Har provat det mesta nu, känns det som. Vet inte hur jag ska gå vidare?

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Inlägg av toxicstone » 2009-jan-20, 14:39

[quote=""Misterioso""]Hej! Nej, jag menar faktiskt javascript. Det går inte att aktivera det i webbläsaren. När jag aktiverar det, så funkar det ändå inte. Javascriptet för försvann när jag installerade Avast antivirus. Det verkar inte som någon på Avast kan hjälpa mig heller. Har provat det mesta nu, känns det som. Vet inte hur jag ska gå vidare?[/quote]
Du sa aldrig vad för sorts webbläsare du använde men för explorer är det

Internet Explorer 3.X
  1. Select Options from the View menu.
  2. Click Security.
  3. Check Enable Java Programs.
  4. Click OK.
  5. Click Reload.
Internet Explorer 4.X
  1. Select Internet Options from the View menu.
  2. Click the Security tab.
  3. Click Custom.
  4. Click Settings.
  5. Scroll down to locate Scripting.
  6. Click Enable for Active Scripting.
  7. Click OK.
  8. Click Reload.
Internet Explorer 5.X
  1. Open Internet Explorer.
  2. Select Internet Options from the Tools menu.
  3. In Internet Options dialog box select the Security tab.
  4. Click Custom level button at bottom. The Security Settings dialog box will pop up.
  5. Under Scripting category enable Active Scripting, Allow paste options via script and Scripting of Java applets
  6. Click OK twice to close out.
  7. Hit Refresh.
Internet Explorer 5.X for MACOSX
  1. Open Internet Explorer.
  2. Select Preferences from the Explorer menu.
  3. Click the arrow next to Web Browser.
  4. Click Web Content.
  5. Under Active Content check Enable Scripting.
  6. Click OK.
  7. Click Refresh.
Internet Explorer 5 for MACOS9
  1. Open Internet Explorer.
  2. Select Preferences from the Edit menu.
  3. Click the arrow next to Web Browser.
  4. Click Web Content.
  5. Under Active Content check Enable Scripting.
  6. Click OK.
  7. Click Refresh.
Internet Explorer 6.X
  1. Open Internet Explorer.
  2. Select Internet Options from the Tools menu.
  3. In Internet Options dialog box select the Security tab.
  4. Click Custom level button at bottom. The Security settings dialog box will pop up.
  5. Under Scripting category enable Active Scripting, Allow paste options via script and Scripting of Java applets
  6. Click OK twice to close out.
  7. Hit Refresh.

Enda jag hittade, men pröva installera firefox och se om det går där, för försvunnet vet jag att det inte har gjort.. hoppas det löser sig mvh

Misterioso
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-jan-17, 17:28

Inlägg av Misterioso » 2009-jan-20, 17:49

Jag har Explorer. Har laddat ner Firefox och Javascript fungerar där. Men kan inte ladda ner Adobes senaste flashplayer med Firefox, Adobe vill att jag stänger programmet Firefox innan. Hur?

För att Javascript ska fungera med Explorer, kanske jag måste avinstallera det och installera det igen? Detta går inte heller. Internet explorer finns inte i kontrollpanelen, där man avinstallerar program. Mvh. Rob.

Electrix
Inlägg: 40
Blev medlem: 2008-sep-18, 10:06

Inlägg av Electrix » 2009-jan-27, 19:22

När det kommer upp att Firefox är öppet och att du måste stänga det, stäng ner Firefox då och klicka "uppdatera" (tror jag det står) så ska det gå vidare med installationen.

Alt. Måste du köra en CTRL-ALT-DELETE och stänga ner Firefox under "Processer" (Högerklicka på firefox -> Avsluta process) om det står att Firefox fortfarande är öppet men om du ändå stängt ner det.

Skriv svar