Hittar inte mitt nätverk

Fråga här om du inte vet i vilket forum du ska posta.
Locust
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-feb-12, 19:05

Hittar inte mitt nätverk

Inlägg av Locust » 2009-feb-12, 19:07

Jag har suttit hemma nu efter jobbet i flera dagar och försökt få igång mitt trådlösa nätverk. jag har installerat alla drivrutiner till mitt nätverks kort (D-link DWL-G510) men jag hittar inte nätverket. Det är en stationär dator med Asus P5K Premium WiFi, 4 gb corsair minnen , Intel core 2 duo E5200 osv. jag kan inte förstå problemet ... jag har testat att stänga av det nätverks kort som sitter på moderkortet tänkte att det kanske kunde vara någon krock av nåt slag men det funkar inte har också testat med att plocka ur det andra. Det vägrar fungera känns som jag har gjort allt.. Jag vore väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Hjälp snälla ! jag sitter på min andra dator en HP Laptop så jag vet att det funkar :confused: :confused: :confused:

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Inlägg av toxicstone » 2009-feb-27, 03:14

Verkar hopplöst, nä men får se om Imposter10 kan ta den här annars får du ta en återställning tills innan du började pilla med inställningar och bara köra det, om inget annat gå in på Kontrollpanelen\Adminstrationsverktyg\Datorhantering\Enhetshanteraren därefter leta upp inbyggda och ja avaktivera det som du prövat innan med och leta upp det nya , gå in se så det är aktiverat samt ehh!? :S :0 Typiskt! Glömt var man hittar IPV 4 och 6 för du ska ställa om ifrån automatisk till manuel sedan tillbaks igen
  • AMD 6400+ QUAD
  • 8GB DDR3
  • 15000 RPM SCSI 146GB
  • 4X 7200 RPM SATA 1TB
  • 2X GEFORCE 7600GT 1024MB
  • 7.1 HD LJUDKORT
  • VÄRME I C* -24 CPU
  • -7 Grafik
  • +1 Hårddisk
m.m fyller ut senare.

Skriv svar