aktivitetsfältet försvinner

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

nackoooo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-nov-17, 04:10

aktivitetsfältet försvinner

Inlägg av nackoooo » 2009-nov-17, 04:14

Efter jag haft datorn igång en stund så försvinner aktivitetsfältet. ibland kommer det tillbaka efter en stund men oftast måste jag starta om datorn. Jag har kollat på alla inställningar och hittar inte nån lösning. Nån som har nån ide? eller är det bara att installera om windows 7???

Användarvisningsbild
Fladdan
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-jul-06, 17:00

Inlägg av Fladdan » 2009-nov-17, 17:17

Hej!

Du har inte autohide på?
Enda jag kan komma på.

Vilken version av W7 kör du?

// Fladdan
Har jag hjälpt dig?
Tryck på "tacka" så får du en cookie eller en kram :)

Glöm inte besöka min blogg :)
Min youtube kanal, subscribe! :) :)

Snoopy72
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-dec-12, 22:30

Inlägg av Snoopy72 » 2009-dec-12, 22:32

Samma här,när ja startat upp datorn o siter vid den e aktivitetsfältet igång.Men lämnar ja datorn på utan att surfa försvinner de efter ett tag.Irriterande :( Har windows home premium 32bitars

Per
Inlägg: 497
Blev medlem: 2008-mar-27, 13:09

Inlägg av Per » 2009-dec-13, 12:43

Jag har haft problem med att program försvinner från fältet, vilket är otroligt störande. Dock använder jag Ultramon Beta som förlänger fältet till en annan skärm, är möjligen det. Men för er försvinner allt?

Letade lite på Google, fann dessa som kan vara av intresse:
http://www.sevenforums.com/general-disc ... pears.html

Så skärmsläckaren verkar vara nyckeln.
I seem to lose the taskbar every time the screensaver cuts in too. I have found what seems to me to be a consistently repeatable cure, albeit temporary. I right click the desktop, select Personalize, and bring up the screen saver settings. I click Preview, and as soon as the screen saver starts up I move the mouse, the screensaver terminates and the taskbar has reappeared. Works EVERY time for me!

Snoopy72
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-dec-12, 22:30

Inlägg av Snoopy72 » 2009-dec-13, 13:54

Ja allt utom startfältet försvinner

Skriv svar