Dvd-brännaren slutade fungera

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

MrHiro
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-dec-10, 21:04

Dvd-brännaren slutade fungera

Inlägg av MrHiro » 2009-dec-10, 21:07

Jag installerade Win 7 för några dagar sen, och sen dess funkar inte min dvdläsare/brännare. Datorn märker att den finns där och säger att den fungerar fint, men sätter jag i en cd/dvd så händer inget. Den försöker inte ens läsa skivan. Det är som den hela tiden tror att facken är tomt.

Är det någon annan som mött samma problem och vet hur man fixar det?

Tack på förhand!

toxicstone
Inlägg: 170
Blev medlem: 2009-jan-11, 09:44

Inlägg av toxicstone » 2010-jun-21, 21:28

[quote=""MrHiro""]Jag installerade Win 7 för några dagar sen, och sen dess funkar inte min dvdläsare/brännare. Datorn märker att den finns där och säger att den fungerar fint, men sätter jag i en cd/dvd så händer inget. Den försöker inte ens läsa skivan. Det är som den hela tiden tror att facken är tomt.

Är det någon annan som mött samma problem och vet hur man fixar det?

Tack på förhand![/quote]

Sent svar men man kan pröva att gå in på "kontrollpanelen" sedan "Administrationsverktyg därefter "Datorhantering" sen till sist "Enhetshanteraren" och leta upp CD/DVD läsaren, högerklicka sedan kolla om den är aktiverad, pröva uppdatera den.
  • AMD 6400+ QUAD
  • 8GB DDR3
  • 15000 RPM SCSI 146GB
  • 4X 7200 RPM SATA 1TB
  • 2X GEFORCE 7600GT 1024MB
  • 7.1 HD LJUDKORT
  • VÄRME I C* -24 CPU
  • -7 Grafik
  • +1 Hårddisk
m.m fyller ut senare.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-jun-22, 21:46

Hm, om den var avaktiverad skulle den inte synas överhuvudtaget men du kan navigera dit som toxicstone skriver och där kan du försöka uppdatera till senaste drivrutiner. En annan sak du kan göra är att du besöker tillverkarens hemsida, hittar din produkt där och laddar ner senaste drivrutiner därifrån.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar