Win 7 problem

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Xzid
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-26, 14:44

Win 7 problem

Inlägg av Xzid » 2010-maj-26, 14:49

Tjenare, har haft windows 7 sen jag köpte min nya dator i början av April, har aldrig krånglat förens nu.
När jag är inne och surfar på vad som helst så kan jag helt plötsligt inte trycka på något, sedan måste jag trycka ctrl + alt + delete för att kunna trycka igen.
Har inte en aning om vad felet är, kör med dubbla skärmar, men det va inte problemet, för jag testade att ta ur den andra men det blev ingen skillnad...
funderar på att formatera datorn men jag har alla viktiga dokument på en och samma hårddisk, (glömde att göra en sys patrition när jag installerade win7, och det vore synd att förlora allt om det går att fixa på ett annat sätt...
vore tacksam om ngn vet en lösning, :)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2010-maj-26, 18:16

Kör du med trådlöst datormus? Det är inte nåt vanlig fel i Windows som brukar orsaka det så att jag är säker på att det beror på nåt program som du har för din datormus.

Högerklicka på "Computer" och välj "Manage", "Disk Managment" och där ser du din disk och partition. Har du endast C partition så markera den, högerklicka och välj "Shrink" och sedan skriver du in hur stor den nya partitionen ska vara. På det sättet kan du säkerhetskopiera dina personliga filer och senare vid Windows installationen behöver du endast formatera C och den andra med alla filer förblir orörd.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Xzid
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-maj-26, 14:44

Inlägg av Xzid » 2010-maj-26, 22:16

[quote=""PC Doktor i Stockholm""]Kör du med trådlöst datormus? Det är inte nåt vanlig fel i Windows som brukar orsaka det så att jag är säker på att det beror på nåt program som du har för din datormus.

Högerklicka på "Computer" och välj "Manage", "Disk Managment" och där ser du din disk och partition. Har du endast C partition så markera den, högerklicka och välj "Shrink" och sedan skriver du in hur stor den nya partitionen ska vara. På det sättet kan du säkerhetskopiera dina personliga filer och senare vid Windows installationen behöver du endast formatera C och den andra med alla filer förblir orörd. [/quote]

Har inte trådlös mus =/ har en logitech g5, men aja, får väl testa att formatera :/

Skriv svar