Internet problem

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

onlyiknow
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-jan-28, 17:44

Internet problem

Inlägg av onlyiknow » 2011-jan-28, 17:53

Hej!

Jag har haft min windows 7 dator ett bra tag nu och har aldrig upplevt några problem, förrän idag! När jag loggade in i morse så funkade inga internet användande applikationer. Msn, steam, skype, spotify var gav alla samma "ingen internetåtkomst"-error. När jag kollade nätverksinställningarna så sa dessa dock att det var 100% internetåtkomst. Dock var webbläsarna det konstigaste. När jag försökte starta firefox så laddade den min startsida men innan den lyckades så frös hela firefox-fönstret och det enda jag kunde göra var att stänga ner det igen (konstigt nog så behövde jag inte tvångsavsluta). IE hade precis samma problem. Dock stod det i vänstra-nedre hörnet att den hittar webbplatsen och väntar på svar.
Startar jag datorn i felsäkert läge med nätåtkomst så funkar allt precis som det ska.
Jag har kört en full virus/spyware sökning utan resultat.
Jag har försökt felsöka nätverket, men det visade inget resultat.
Har ni någon idé om vad det här kan handla om?

Specs:
Windows 7 ultimate 64-bit

Tack på förhand!

it-bloggen.com
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-jan-25, 16:01

Inlägg av it-bloggen.com » 2011-jan-31, 07:47

Prova att pinga en hemsida för att se om det bara är applikationer som blockeras. Vid kommandopromten, skriv: "ping www.aftonbladet.se". Vore intressant och se.

Användarvisningsbild
Edzel
Inlägg: 355
Blev medlem: 2010-jun-13, 17:53
Kontakt:

Inlägg av Edzel » 2011-jan-31, 18:56

hej
har du kollat brandväggen?
Med vänliga Hälsningar
- Edzel -

Processor
Intel i5-9600KF
Grafikkort
ASUS RTX DUAL 2060 6GB
Minne
HyperX Fury 16GB (2x8GB) / 2666MHz
Hårddisk
Samsung 860 QVO SSD 1TB
Moderkort
ASUS ROG STRIX Z390-F

Knaizzer
Inlägg: 15
Blev medlem: 2010-dec-14, 15:52

Inlägg av Knaizzer » 2011-feb-23, 12:03

kolla om du har uppdaterat drivrutinen till ditt nätverks kort . har du gjort det så testa att installera en gammal drivrutin
(det funkade för mig)

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-feb-24, 22:23

Hej,
Jag vet att länken säger ”Snabba upp datorn” men jag tror att den också kan vara lösning på ditt problem så ta en titt på http://www.datorsupporten.se/snabba-upp-datorn/
Snart kommer liknande uppdaterat guide finnas tillgänglig på fixadindator.se under rubriken ”Guider”.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar