Problem med ljud och jag känner mig tekniskt efterbliven!

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Umbilicus
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-dec-15, 21:48

Problem med ljud och jag känner mig tekniskt efterbliven!

Inlägg av Umbilicus » 2011-dec-15, 21:54

Hejsan, nu är det såhär att bara för några dagar sedan kom min data tillbaka från lagning och den fungerar perfekt förutom ljudet. Det är en bärbar Lenovo IdeaPad z360.
Det är grymt irriterande eftersom när jag pluggar in mina skräpiga hörlurar fungerar ljudet genom dem men inte annars. Den är helt knäpptyst hur jag än gör. Har felsökt, skannat igenom, kollat efter inställningar, inaktiverat, aktiverat och provat med i princip allt jag kan komma på och följt alla eventuella råd jag fåt men ingenting fungerar!

Någon som har varit med om något liknande eller vet hur man ska fixa det för jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till! :(

Ett litet rop på hjälp!

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2011-dec-16, 10:26

En föredetta kollega hade ett liknande problem med sin nya Lenovo.

Han löste det genom att uppdatera drivrutinerna!
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-dec-16, 16:01

Hämta drivare här http://support.lenovo.com/en_SE/downloads/default.page?

Eller testa http://support.lenovo.com/en_SE/diagnos ... ault.page?

Self Diagnostic Tool
Lenovo ThinkVantage Toolbox (LTT) is a free, easy-to-use diagnostic tool which helps you troubleshoot your PC and download the latest critical updates for your system. Learn more about Lenovo’s Self Diagnostic Tool
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Umbilicus
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-dec-15, 21:48

Inlägg av Umbilicus » 2011-dec-22, 08:28

Har försökt att uppdatera drivrutinerna men det funkade inte, vet dock inte om jag laddat ner rätt osv, men jag tror det borde vara riktigt. Ljudet om man använder hörlurar till fungerar dock fortfarande.

Kan det vara att jag bara gjort fel eller är det något annat problem? Ska jag ringa kundservicen eller vad det är eller skicka in datan igen? Det känns lite onödigt med tanke på att den just var inne på lagning liksom.
Senast redigerad av 1 Umbilicus, redigerad totalt 2011 gånger.

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2011-dec-28, 10:26

Högerklicka där på ljudikonen och välj ”Playback Devices eller på svenska Uppspelningsenheter”. Testa där att aktivera några olika ”Uppspelningsenheter” genom att högerklicka på en av dessa och välj ”Ange som standard enhet för kommunikation”och se om det hjälper.

OBS: Tänk på att varje gång du aktiverar ett annat ”Uppspelningsenhet” så behöver du starta om mediaspelaren/spelet/låten/filmen innan ändringar börjar gälla, alltså om du spelar musik samtidigt som du ändrar där kommer inget förändras tills du stänger ner media spelaren och startar den igen.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar