32 eller 64-bitars Windows 7 prof

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

32 eller 64-bitars Windows 7 prof

Inlägg av stenjon » 2011-dec-27, 11:23

Jag har en bra dator med windows 7 64 bitar inlagd. Men jag kan inte installera en word 97 p.g.a att det är 64 bitars. Går det att på något sätt ställa om till 32 bitars utan att installera om?

En fråga till: En uppdatering går inte att lägga in. Har försökt med att avinstallera antivirus-programmet AVG medan jag uppdaterar. Uppdateringen är på cirka 73.6 mb - 892.6 mb. Den går färdigt och jag startar om datorn. Men då står det att det misslyckades. Kan någon hjälpa mig med dessa två frågor?

Användarvisningsbild
Imposter10
Inlägg: 1051
Blev medlem: 2008-nov-17, 22:56
Kontakt:

Inlägg av Imposter10 » 2011-dec-27, 12:19

Det bästa sättet att få uppdateringar är att använda automatisk uppdatering eller att söka efter uppdateringar manuellt. Ibland kan problem med datorn, säkerhetsprogram eller anslutning göra att sökningen eller installationen inte fungerar. I så fall kan du prova med det här:

Om du har aktiverat automatisk uppdatering men några uppdateringar inte installeras kan du testa att söka efter uppdateringar manuellt. Ibland kan det fungera.


Se till att datorn är fri från virus och skadlig programvara. Genomsök datorn med antivirus- och antispionprogram innan du kör Windows Update.


Stäng alla program och starta om datorn. Det är möjligt att ett annat program hindrar Windows Update.


Kontrollera Internetanslutningen. Se till att du kan besöka andra webbplatser innan du kör Windows Update. Anslutningsproblem kan utlösa fel som kan verka bero på andra faktorer.


Om du vet vilken uppdatering du behöver, till exempel ett Service Pack eller en säkerhetsuppdatering, kan du söka på Microsofts webbplats. Till de flesta uppdateringar hör en Knowledge Base-artikel (KB) som redogör för uppdateringen, och de flesta uppdateringar innehåller instruktioner för hur du hämtar och installerar manuellt.

Windows 7 Service Pack 1 for x64-based Systems (KB976932)

Felsöka problem med att installera Service Pack 1 (SP1) för Windows 7

http://windows.microsoft.com/sv-SE/wind ... rvice-pack
  • Windows 10 Pro Insider Preview EC, Build 11082 , 64bit / IE11+Edge
  • Gigabyte B75M-D3H Moderkort
  • Intel® Core™ i5-3570K Processor Quad Core, 3.4Ghz
  • Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB
  • Intel HD 4000
  • Realtek GbE LAN chip (1000 Mbit): Fiber 30/30
  • HD1 (Kingston SSD), 120GB, C:Windows 10 Pro (60GB) D :P rogram (60GB)
  • HD2, WD Elements USB3 portabel F:Temp (1TB)
  • HD3, 500GB, H:Backup (500GB)
  • Realtek ALC887 HDA 7.1
[sigpic][/sigpic]
https://www.facebook.com/NationSweden/?ref=bookmarks/

Skriv svar