Behöver hjälp med inställningar i Windows 7

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

feligonde
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-mar-08, 09:43

Behöver hjälp med inställningar i Windows 7

Inlägg av feligonde » 2012-mar-08, 09:52

Har tidigare haft Windows XP som fungerade utmärkt. Har nu köpt ny dator med Windows 7 och den gör mig snart galen. Har suttit i veckor och försökt göra de inställningar jag behöver utan att lyckas så nu behöver jag hjälp, någon ...?

Detta har jag problem med:

1. I min gamla dator hade jag gjort iordning ett formulär med kryssrutor. Nu vill jag fortsätta med formuläret i min nya dator men hittar ingenstans verktygen för formulär och kryssrutor m m.


2. I adressfältet i IE kan jag numera bara se de 5 senaste adresserna som jag skrivit in men jag vill kunna se ALLA som jag gjorde i min förra dator. Hur gör jag det? T ex var jag inne på http://www.slutpris.se för några dagar sedan, men den finns ingenstans i listan under adressfältet.
Nyss kunde jag bara se EN adress, de övriga är borta.


3. Aktivitetsfältet. På min gamla dator hade jag tre ikoner där precis till höger om Start-knappen: IE, Outlook och skrivbordet -precis som jag vill ha det. Direkt till skrivbordet lyckas jag inte få in någon ikon alls.
När jag startar IE så kommer det upp en ruta med ikonen samt den url-adress jag valt, t ex "IKON CDON.com-Kundtjänst"
Men jag vill ha en "tom" ikon som jag kan klicka på varje gång jag vill öppna ett nytt fönster. Var ska man annars klicka?


4. När jag sitter och skriver startar nån slags uppdatering i bakgrund ungefär var 30:e sekund och då går det inte att skriva utan man måste vänta till uppdateringen är klar innan man kan fortsätta.
Hoppas att NÅGON kan hjälpa mig med detta, annars slänger jag ut datorn.


5. Upptäckte just att allt som funnits på vänstra sidan i startmenyn nu är borta.


mvh Feligonde

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2012-mar-09, 08:52

[quote=""feligonde""]Har tidigare haft Windows XP som fungerade utmärkt. Har nu köpt ny dator med Windows 7 och den gör mig snart galen. Har suttit i veckor och försökt göra de inställningar jag behöver utan att lyckas så nu behöver jag hjälp, någon ...?

Detta har jag problem med:

1. I min gamla dator hade jag gjort iordning ett formulär med kryssrutor. Nu vill jag fortsätta med formuläret i min nya dator men hittar ingenstans verktygen för formulär och kryssrutor m m.


2. I adressfältet i IE kan jag numera bara se de 5 senaste adresserna som jag skrivit in men jag vill kunna se ALLA som jag gjorde i min förra dator. Hur gör jag det? T ex var jag inne på http://www.slutpris.se för några dagar sedan, men den finns ingenstans i listan under adressfältet.
Nyss kunde jag bara se EN adress, de övriga är borta.


3. Aktivitetsfältet. På min gamla dator hade jag tre ikoner där precis till höger om Start-knappen: IE, Outlook och skrivbordet -precis som jag vill ha det. Direkt till skrivbordet lyckas jag inte få in någon ikon alls.
När jag startar IE så kommer det upp en ruta med ikonen samt den url-adress jag valt, t ex "IKON CDON.com-Kundtjänst"
Men jag vill ha en "tom" ikon som jag kan klicka på varje gång jag vill öppna ett nytt fönster. Var ska man annars klicka?


4. När jag sitter och skriver startar nån slags uppdatering i bakgrund ungefär var 30:e sekund och då går det inte att skriva utan man måste vänta till uppdateringen är klar innan man kan fortsätta.
Hoppas att NÅGON kan hjälpa mig med detta, annars slänger jag ut datorn.


5. Upptäckte just att allt som funnits på vänstra sidan i startmenyn nu är borta.


mvh Feligonde[/quote]

1: Jag har själv aldig använt något sånt program, men borde väl inte vara så svårt att hitta på Google eller annan sökmotor.

2: Jag förstår inte riktigt problemet här. I min mening är IEs adressfält mycket smidigare nu än tidigare. om du skriver i en eller flera bokstäver i fältet så får du förslag på senast använda sidor, samt att om du öppnar ny tab så får du upp de 10 mest använda sidorna du varit på.

3: Du högerklickar på programmet du vill ha där och väljer "fäst i aktivitetsfältet". De ikonerna du har "pinnade" (fästa) där högerklickar ud senast på för att öppna som "blanka". Skrivbordet kan ud alltid nå längst ut till höger på aktivitetsfältet.

4: Kör windows live update och starta om datorn innan du kör. Annars har jag ingen aning om vad det kan vara.

5:Förklara vidare tack. Men förstår jag dig rätt så kan du lösa det på samma sätt som första delen av trean: Högerklicka på programmet och välj "fäst i start-menyn"
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar