Installation av windows 7 från usb

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

ArthurH
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-mar-17, 12:25

Installation av windows 7 från usb

Inlägg av ArthurH » 2012-mar-17, 12:39

Hej,

Grävde fram en LG x110 lapptop som jag köpt för flera år sedan. Den hade Xp ursprungligen, men maskinen jävlades genast från början och till slut ville den inte startta windows över huvudtaget, så den hamna rätt snabbt tillbaka i sin låda.

Nu några år senare skulle jag vela få maskinaen att fungera.

Har nu gjort följande:

-Efter som datorn alltid fastnade i följande lägen; BOOTMGR is missing eller sen låste den sej genast i start läget så polckade jag ut hårdskivan och formaterade den via en annan dator i NTFS format.

-Har windows 7 på en usb som jag pluggat in i datorn när jag starttar den, endast följande sker; USBn flashar till några gånger och sen händer inget.

Vad göra?

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-mar-23, 19:05

Vad menar du med att ”USBn flashar till några gånger” ? Blinkar till? Du har nog inte gjort den bootbar. Du kan ju inte bara kopiera över Windows utan att du förbereder USB-n rätt och gör att den kan bootas upp.

Gör så här istället. Ta ur hårddisken igen och koppla in den på den andra datorn som du har. Partitionera hårddisken i två där en partition är ca 6GB och kopiera dit Win7. Markera partitionen som aktiv. http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... -as-active

Lägg tillbaks disken och starta om datorn så kommer den boota upp rätt. Se till att inte installera eller formatera partitionen innehållande W7 under installationen, dock kan du göra det senare om du vill.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

ArthurH
Inlägg: 2
Blev medlem: 2012-mar-17, 12:25

Inlägg av ArthurH » 2012-mar-26, 16:58

ok, tack ska du ha. provar...

Skriv svar