Slö dator

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

erik90
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-jul-16, 20:30

Slö dator

Inlägg av erik90 » 2012-jul-16, 20:39

Hej, jag är inte datorkunnig och har ett extremt frustrerande problem. Datorn laggar konstant och är alltid extremt seg.

Jag har en laptop Msi Cx720 med Windows 7 64 bit. Circka 1 år gammal. Efter ett tag blev den segare och segare. Nu har jag försökt ta reda på mer om problemet, som verkar vara ett vanligt problem! CPU är uppe i 100% ofta, och "svchost" drar massa kraft hela tiden.

Jag har surfat runt och har nu helt tröttnat, då jag inte är så kunnnig så är det svårt att fatta vad som skrivs. Jag har iaf stängt av Windows Update, fast det blev inte bättre. Känns som att jag har läst allting om detta problem, utan att jag förstår något... Nu har jag helt tröttnat, så snälla hjälp mig.

Enligt virusskyddet (Malware-bytes) har jag inget virus, fast jag vet att jag har ett reklam-virus plus "Babylon", vilket gör att "babylon search" blir konstant första-sida.

Jag är väldigt trött på datorer... Jag måste få hjälp. Datorn går knappt att använda.


PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2012-aug-10, 13:22

Vet du vad. Gör så här istället. Säkerhetskopiera endast nödvändiga filer/bilder/dokument och återställ datorn till fabriksinställningar.

Starta om datorn och håll ned tangenten F8 (funkar inte det så startar du om och håller ned F6 istället). Funkar inte det heller får du skriva här vilken dator du har så hjälper vi dig garanterat.
På nästa sida väljer du "Reparera datorn". Där inne kan du välja att Återställa Datorn, välj den. Blanda inte ihop det med Windowsåterställning till tidigare tidpunkt eftersom det inte är samma sak. Vi vill här återställa HELA DATORN till fabriksinställningar. Efter det väntar du bara en stund och välkommen att besöka oss igen och berätta om hur det gick ;)
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Axelhellstrom
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-aug-18, 13:25

Inlägg av Axelhellstrom » 2012-aug-18, 13:34

Som sagt, en restart på datorn skulle kanske vara bra?
Kolla om du kan hitta en Windows 7 skiva liggandes eller kanske en kompis som har?

Det som PC doktor skrev kan med fungera, testa dig fram helt enkelt. Oftast är det väll att du har för mycket "skräp" på system hårddisken.

Du borde även skicka med Spec så man kan se vilken processor, hårddisk osv du har :)

Min dator (Egenbyggd) har strulat 1-2 gånger med just sånt här, att den segar sig och så.. men jag har bara installerat om windows så har allt fungerat finnemang. Notera att jag har väldigt gamla hårdiskar i min burk med!

/ A

Netten
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-aug-30, 11:04

Inlägg av Netten » 2012-aug-30, 11:12

Jag har faktiskt samma problem med min Samsung windows 7 lapptop 1 år gammal, har gjort en totalåterställning o kört om Windows men ändå segar den, använder explorer 9, mycket frustrerande :(
Hur kan jag få reda på vart problemet ligger?!

cakeraj
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-aug-28, 14:30

Inlägg av cakeraj » 2012-aug-30, 11:47

jag har samma data fast 2 år gammal o exakt samma problem :(

cakeraj
Inlägg: 3
Blev medlem: 2012-aug-28, 14:30

Inlägg av cakeraj » 2012-aug-30, 11:47

[quote=""cakeraj""]jag har samma data fast 2 år gammal o exakt samma problem :( [/quote]

alltså en msi cr 720
:rolleyes:

Skriv svar