Hur ominstallerar jag om Windows 7 home prenium utan cd? Ett fel windows 7 !

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

lindalinda
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-maj-13, 10:30

Hur ominstallerar jag om Windows 7 home prenium utan cd? Ett fel windows 7 !

Inlägg av lindalinda » 2012-okt-10, 19:21

Hej ! Jag har ett JÄTTE problem...

Jag har en Acer 55551G och jag köpte den för 1, 1/2 år sedan och fick inte med en CD, och jag fick ett virus som gjorde så att jag inte kunde komma in på datorn. En kompis fick formatera om hela datorn MEN han valde ett annat Windows 7 och nu har det kommit att det är fejk. Jag har en product nyckel under min dator men den kan jag ej skriva in när dom vill ha en product nyckel inskriven :/

Måste jag köpa en CD skiva nu?

Tack på förhand och håller tummar att jag får tillbaka " min dator " så som den ska vara :/

// Linda

Användarvisningsbild
annafixarallt93
Inlägg: 152
Blev medlem: 2011-mar-30, 19:18

Ladda ner windows på usb

Inlägg av annafixarallt93 » 2012-okt-10, 20:22

Hej!

Du kan köpa och ladda ner windows till usb och installera windows från usb minnet :cool: då behöver du inte ha någon cd :D Hoppas du får det att fungera som du vill :)

lindalinda
Inlägg: 2
Blev medlem: 2011-maj-13, 10:30

Inlägg av lindalinda » 2012-okt-11, 18:22

Okey ! hur mycket kostar det ca? :)

Användarvisningsbild
annafixarallt93
Inlägg: 152
Blev medlem: 2011-mar-30, 19:18

Inlägg av annafixarallt93 » 2012-okt-11, 19:28

Jadu de kan jag dock inte svara på... Men borde ju bli billigare att ladda ner programvara direkt från nätet istället för att köpa i en fysisk affär.... :)

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2012-okt-15, 07:53

Ligger det ingen återställningsfil i en egen partition på din hårddisk? Gå in på dator och kolla det?Då gäller ditt äkthetsbevis Detta har blivit mer och mer vanligt. Ett sätt att spara pengar från de firmor som säljer datorer

HP-mannen
Inlägg: 8
Blev medlem: 2012-aug-27, 22:05

Inlägg av HP-mannen » 2012-okt-16, 21:35

Hej Linda!

Hur går det för dig? På nyare windowsdatorer brukar det finnas "recovery" på hårddisken som du möjligen skulle kunnat använda första gången du fick problem. Nu har du alltså en piratkopierad Windows 7 och vill du inte köpa får du undersöka möjligheterna att lura Microsoft att ditt Windows är äkta. Till Windows XP kan man ladda ner "WGA-kill" från pirare bay och enkelt "göra piratkopian till original". Jag har gjort det på flera datorer med XP. Till Windows 7 går det att fixa också men jag vet inte hur. Mitt tips är att du söker lite på nätet. Annars får du köpa ett nytt Windows 7. Dyrt, men du kan söka på t.ex http://www.blocket.se i fall någon har ett original Windows 7 i oöppnad förpackning till lägre pris än i butik. Ett annat tips är att du ringer supporten för din dator och frågar om du kan få programmet om du uppger windowsnyckeln på undersidan av datorn. Sista tipset är väl det du kanske borde prova först..... Lycka till!

Skriv svar