Problem med spara i Favoriter.

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

mimus48
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-aug-21, 23:43

Problem med spara i Favoriter.

Inlägg av mimus48 » 2012-nov-16, 22:11

Hej. Provade att ställa denn här frågan under "övrigt" men får inget svar där, så jag provar här i stället eftersom jag har W7 och hoppas det fungerar bättre. Jag har en konstig grej i min dator, en acer M5811, Windows 7, som jag inte förstår. Då jag ska lägga något i Favoriter så fungerar det väldigt konstigt. I favoriter har jag diverse mappar med olika rubriker, t.ex "resor" eller "hundar" och litet annat. Nu klickar jag med höger knapp på musen, väljer Lägg i Favoriter.
Får upp en lista med alla mappar. Väljer en, t.ex hundar. Klickar på lägg till. Tittar i favoriter,hundar, men inget är ditlagt. Om jag INTE väljer en mapp läggs sidan i favoriter vid sidan om alla mappar och sedan måste man dra den till den mapp man önskar ha den i. Varför? Kan inte ändra namn på mapparna där, utan måste "göra" en ny mapp på skrivbordet, namnge den och sedan dra den till favoriter.I längden litet irriterande. När genvägen väl ligger i favoriter, i eller vid sidan om en mapp spelar ingen roll, går det utmärkt bra att klicka på den och det fungerar. Det är bara irriterande att det är så omständligt.
Jag har en känsla av att detta uppstod när jag, via ett USB-minne la in alla mina favoritmappar i datorn då den var nyinköpt och jag la in alla mina grejor som jag sparat från den gamla datorn. Gjorde samma med mina dokument men det är inget konstigt med dem. Någon som vet vad detta är