Hjälp med uppstart av dator!

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Jensdang
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-dec-11, 19:25

Hjälp med uppstart av dator!

Inlägg av Jensdang » 2012-dec-11, 19:38

Hejsan! Har fått mig ett litet problem. Kan nämligen inte starta min dator. Vet inte vad som kan ha hänt, det funkade bra igårkväll men sen idag så har det inte gått att starta. Jag vill nu systemåterställa datorn men kan inte.

Det som jag provat är att STARTa datorn men efter en lång tid av väntan är det svart. Har även provat är att STARTa datorn kommer på bild 1 där det står "tryck f11 för startup meny" så jag trycket f11, väljer då alternativ "system recovery" för att komma till rutan som guidar mig genom systemåterställningen. Problemet är att den rutan inte kommer upp. Man kommer till den klarblåa bakgrunden men självaste guiderutan Komme inte upp, och där förblir den stilla i timmar. Det blåa är inte alls som "bluescreen" utan det är en vacker blå bakgrund med ett vitt sken som det alltid är när jag ska återställa system, skillnaden är att guide rutan (som tidigare nämnts) inte dyker upp.

Har även provat att hålla in f8 innan logotypen börjar ladda för att starta in"safe mode" men då blir det bläcksvart och ett error-ljus piper nonstop.

Börjar få slut på idéer av vad jag kan göra, vill kunna ta ut de tusentals bilder på olika resor de senaste åren och sedan lämna in på eventuell reperation..

Hoppas någon fin själ kan hjälpa mig! Det är en HP pavilion Dv7 jag har. Är det något oklart så gör jag mitt bästa för att förklara bättre!

Med vänlig hälsning, en ledsen datorbrukare