Min en månad datorn verkat ha gett upp )= Hjälp !

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Ylva
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-dec-24, 12:11

Min en månad datorn verkat ha gett upp )= Hjälp !

Inlägg av Ylva » 2012-dec-24, 12:21

Hej !

För bara en månad sen fick jag en nya datorn ( efter varit utan nån dator i ett år ), en bärbar Asus dator med Windows 7. Och den har funkat bra, men igår när jag skulle starta den så kommer jag bara till start reparationen som inte lyckas laga datorn hela tiden...)=
Jag vet inte säkert vad som har hänt.
Men en gissning var att jag tog ner ett program som heter Macdrive ( altså för en test period så de är lagligt att ta ner de så) Macdrive är ett program som gör att den kan läsa av Mac hårdiskar på en pc dator. Alltså en typ av drivrutin. Jag är rädd att de är den som ställde till för min dator sen. När jag startar datorn så blinkar den först blått och sen kommer start resoption fram.
En annan sak som kanske hänt är att datorns batteri tog slut och den råka stänga av sig.
Har nån en aning om vad jag ska göra ? Vad problemet kan bero på ?

drivrutiner.net
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-okt-23, 11:09
Kontakt:

Har du provat tidigare konfiguration?

Inlägg av drivrutiner.net » 2013-jan-10, 10:00

Om du pressar F8 när datorn startar upp ocj sedan tidigare konfigurering har du möjlighet att gå tillbaka till tiden innan du installerade detta program. Har du möjlighet så prova även att starta i felsäkert läge och köra msconfig. Här kan du se vad som ligger och stör i uppstartsprocessen. Prova att göra en vlean boot.
Du kan läsa mer om msconfig här>>>
http://www.drivrutiner.net
- allt för din dator, gratis program, drivrutiner, system verktyg, hårdvara, manualer, tips och trix, böcker och beskrivningar

Skriv svar