Uppstartsproblem PB

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

snobben12
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-jan-08, 14:20

Uppstartsproblem PB

Inlägg av snobben12 » 2013-jan-08, 14:40

Hej!
Jag har en Packard Bell Ixtreme A6511 NCD.
När jag startar igång datorn så kommer jag till Packard Bells logo när datorn fryser. Har 2 alternativ, trycka Delete eller F12. Det händer ingenting när jag klickar där. Efter ca 25-30 minuter går datorn igång. Har jag tryckt på F12 eller Delete så kommer jag på den ena till bios och den andra till en blå ruta där jag får välja vad jag ska boota. Klickar jag inte på F12 eller Delete så kommer jag direkt till skrivbordet. Att det ska ta 30 minuter innan datorn hoppar igång gör mig irriterad.
Jag kollar i manualen och där står det:

Skärmen fryser när Packard Bells logotyp visas
När datorn startar kontrollerar den först att alla systemkrav är uppfyllda. Om datorn
fungerar korrekt avger den en kort tonstöt och startar. Om testet emellertid
misslyckas kan datorn hänga sig när Packard Bells logotyp visas.
Starta om datorn
Tryck på tangenten ESC medan datorn startas upp för att visa viss information.
Ställ in BIOS till standardinställningar.
Tryck på Del eller F2 när datorn startar för att komma till BIOS. Därifrån styrs
datorns maskinvara. Du bör gå in i BIOS endast om du är en van datoranvändare eller när du uppmanas att göra detta av
en kvalificerad tekniker.
1. Välj Exit i den övre menyn genom att använda piltangenterna eller musen (om den är tillgänglig).
2. Välj Default Values i menyn och tryck på Enter. Tryck på OK för att bekräfta.
3. Välj Save Changes and Exit och tryck på Enter. Tryck på OK för att bekräfta.
4. Datorn startar om automatiskt.


När jag ska försöka göra detta och trycker på ESC- DELete- F2 så händer ingenting. När jag på mitt sätt kommer in i BIOS så hittar jag inte EXIT i den övre menyn, DEFAULT VALUES?
Vet inte vad som kan ha gått snett.

Har nu formaterat datorn genom Recoveryskivan och den är nu så gott som tom men ändå går det massa tid innan den startar upp. Nä datorn väl har kommit igång så fungerar den klockrent.
Är det någon uppdatering som jag ska hitta och hämta hem eller kan det vara så att något är trasigt i datorn?

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med mitt problem.

Mvh Snobben

drivrutiner.net
Inlägg: 20
Blev medlem: 2009-okt-23, 11:09
Kontakt:

Kan det vara så att du kör torrents?

Inlägg av drivrutiner.net » 2013-jan-10, 09:55

Det är mycket skumt i omlopp just nu och har du installerat en massa goja från fildelnings-sighter bäddar det för problem.
Datorn du äger är annars en duktig dator med 4 kärnig AMD och 6 Gb ram så den skulle ju kunna klara det mesta.
Du skriver du använder recovery-skivan. Har du försökt med vänster Alt+F10 någon gång? Den skall också formatera datorn om allt är som det skall.
Nej jag skulle föreslå du kör en onlinescanning, kolla här>>>
http://www.drivrutiner.net
- allt för din dator, gratis program, drivrutiner, system verktyg, hårdvara, manualer, tips och trix, böcker och beskrivningar

Skriv svar