Går inte att surfa

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Krux
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-apr-01, 00:10

Går inte att surfa

Inlägg av Krux » 2013-apr-01, 00:18

Jag har haft problem senaste dagarna med att både Firefox och Explorer slutar att fungera efter 2-15 minuter. Det står bara "Vänta...." upp i fliken och den går inte vidare till nästa länk. Inga felmeddelanden.
Detta händer även när den trådlösa anslutningen är "Utmärkt". Stänger jag webbläsaren så fungerar det igen några minuter. och så håller det på.

Jag har uppdaterat både firefox och Explorer men gav inte bättre resultat. Uppkopplingen är det inget fel på när den fungerar. Har goda resultat på bredbandskollen.
Dock så slutar den trådlösa uppkopplingen att fungera några gånger per dygn också. Uppstod samma dygn som det första problemet började. Har router technicolor via Teila adsl. Datorn söker upp uppkopplingen igen alldeles strax därpå igen.

Tidigare har allt fungerat helt smärtfritt under en mycket lång tid, så det är något som har hänt....
Telia hittar inget fel. Ipaden fungerar som vanligt.

Vore tacksam för något råd. /A

Användarvisningsbild
annafixarallt93
Inlägg: 152
Blev medlem: 2011-mar-30, 19:18

Prova med chrome

Inlägg av annafixarallt93 » 2013-jun-04, 10:05

Har du provat att använda chrome? de är den bästa webbläsare enligt mig :cool:

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2013-jun-04, 18:06

Skrämmande, jag har precis samma problem.

I mitt fall så spelar webbläsare ingen roll och jag har annan router och annan leverantör.

Jag återkommer när jag löst mitt problem.

Vad har du för dator? Jag utgick bara från att mitt grafikkort glappade efter en natts dålig förvaring av min bärbara dator (Fujitsu Lifebook A351
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2013-jun-05, 16:27

Det som triggade det här för mig var någon addon jag hade som slog på alla Browsers. Det var när den var avslagen som det inte fungerade, när jag slog på den igen så fungerade det. Så troligtvis är det virusliknande addon. Jag ksa se om jag kan hitta den och avinstallera den.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar