Problem med tangentbordet på min laptop

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

lillemor35
Inlägg: 6
Blev medlem: 2010-jun-28, 07:58

Problem med tangentbordet på min laptop

Inlägg av lillemor35 » 2013-apr-04, 16:40

När jag skriver kan plötsligt fel bokstäver ploppa upp utan vidare. Halva textrader flyttar siäverg ibland bokst . Här skulle stå 'bokstäver flyttar sig ofta och kan lägga sig före i en helt annan mening.

Min HP laptop är ca 4 år gammal. Felet med tangentbordet har pågått något år men förvärrats. Nu orkar jag inte med att ha det så här längre.

Finns det någta....eller öra åt detot FINNS DET NGN HJÄLP FÖR DETTA eller måste jag köpa en ny? HJÄLP!!!

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2013-apr-05, 11:24

Du kan koppla in ett separat tangentbord (finns på Kjell och compani mfl eller låna ett och prova) så kan du köra vidare om du inte vill köpa ny dator. En variant som är användbar om datorn för övrigt funkar bra.

lillemor35
Inlägg: 6
Blev medlem: 2010-jun-28, 07:58

Ang tangentbordet, batteri mm

Inlägg av lillemor35 » 2013-apr-06, 00:21

Tack för svar!

Funderat på om det skulle kunna hjälpa att ta ur batteriet, eftersom jag aldrig kör på enbart batterifunktionen. Det känns nämligen som ett magnetfält från handlederna ut i fingrarna när jag skriver och det blir också ganska varmt runt touchpaden. Undrar om det skulle kunna vara orsaken till att tangentbordet inte svarar som det borde? Nu skrev jag en hel mening utan att det blev fel.....märkligt.

stenjon
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-aug-09, 11:42

Inlägg av stenjon » 2013-apr-06, 18:56

Visst kör du på nätsladd mesta delen så kan du ta bort batteriet. Men stäng av datorn när du gör det...

Lagge
Inlägg: 284
Blev medlem: 2011-jul-05, 19:57

Inlägg av Lagge » 2013-maj-29, 17:21

Jag tror att det är musplattan som är problematiken här. Blir den varm kan den tro att du trycker. Så flytta på muspeken så att den står utanför textfältet.
MVH

Lagge

PS. Google is your friend DS.

Skriv svar