Fönster öppnas långsamt

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

m42
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-dec-21, 16:27

Fönster öppnas långsamt

Inlägg av m42 » 2015-dec-21, 16:39

Hej.

Jag har problem med att fönster i Windows öppnas och stängs långsamt. Det uppstod efter att jag kopplat in strömkabel till min DVD-läsare. Jag har fyra hårddiskar (varav en ssd) och en DVD-läsare som får ström via satapower (tror jag den heter). Hårddiskarna använder samma kabel (4 kontakter på samma kabel) medan DVD-läsaren är kopplad från en separat satapower till en molex.

Det fungerade bra innan DVD-läsaren var inkopplad (jag hade den urkopplad). Kan problemet bero på strömförsörjningen? Jag har en nätaggregat på 750W. Eller bör jag koppla om något? Har inte stött på det här problemet tidigare, har inte ändrat några grafikinställningar. Jag har 16GB minne i datorn och problemet uppstår direkt vid uppstart.

Tack på förhand!

m42
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-dec-21, 16:27

Inlägg av m42 » 2015-dec-21, 17:27

Verkar som att jag löste problemet genom att använda en molex-förgrenare till en molex och satapower och vidare till ytterligare en satapower och koppla dessa två till hårddiskar istället för en DVD-läsare. Kabeln med 4st satapower använde jag till DVD-läsaren och de andra två hårddiskarna (varav en ssd). Åtminstone öppnas fönster normalt igen men jag är inte säker på varför?

Skriv svar