Mobilt bredband som stänger av sig.

Frågor och svar rörande Microsoft Windows 7, efterföljaren till Vista.

Moderator: Imposter10

Användarvisningsbild
Kava
Inlägg: 1
Blev medlem: 2016-mar-05, 15:36

Mobilt bredband som stänger av sig.

Inlägg av Kava » 2016-mar-05, 16:13

Hej!
Jag har en stationär dator, en router-TP-Link MR3420, en sticka(modem) från Bredbandsbolaget (Huawei)
Stickan har jag alltid i routern för att få wifi. Det har fungerat förut men nu har någonting hänt för när jag är inaktiv ett tag på datorn stänger modemet av sig.
Då får jag dra ut det och vänta några sekunder, stoppa in det sedan funkar det till nästa gång det stängs av.
Har letat överallt om någon inställning som säger att det ska stänga ner har blivit aktiverad men hittar inget, varken på modeminst. eller på routerns sida.
Jag har haft kontakt med Bredbandsbolaget så de skickade ett nytt modem(ZTE MF821D) men det funkade över huvud taget inte i ruotern eller i datorn.
Så nu jävlas jag med det gamla modemet tills någon kan komma på vad felet är.
Om jag t.ex. kollar på en hockeymatch i datorn stänger det inte av.
Tack på förhand för hjälpen :-)

/Kalle

PC Doktor i Stockholm
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2009-okt-29, 23:11
Kontakt:

Inlägg av PC Doktor i Stockholm » 2016-jun-13, 00:37

Funkar inte den nya ZTE MF821D varken i datorn eller i routern så hade jag ringt leverantören igen. Det är väl inga konstigheter.

Ibland lägger grejer bara av. Så här kan du göra för att säkerhetsställa att det inte är några inställningar som spökar. Återställ både modemet och routern till fabriksinställningar och plugga därefter in allting. Kvarstår problemet då sitter du med trasig hårdvara och då säger jag byt.
PC Doktor i Stockholm
www.pcdr.se
Datorsupporten.se

Skriv svar